گروه بین‌الملل- موسسه آمار انگلیس اعلام کرد رشد اقتصادی این کشور طی سه ماه نخست ۲۰۱۲ میلادی نسبت به سه ماه قبل از آن بیش از ۳/۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش فارس به نقل از آسوشیتد پرس، موسسه آمار انگلیس در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد رشد اقتصادی این کشور طی سه ماه نخست ۲۰۱۲ میلادی نسبت به سه ماه قبل از آن بیش از ۳/۰ درصد کاهش داشته است. موسسه آمار انگلیس پیش از این از کاهش ۲/۰ درصدی رشد اقتصادی این کشور در سه ماه نخست ۲۰۱۲ خبر داده بود. روند نزولی رشد اقتصادی انگلیس در ماه‌های اخیر موجب شده است تا این کشور با موج دوم رکود اقتصادی روبه‌رو شود. رشد اقتصادی انگلیس در سه ماه پایانی ۲۰۱۱ میلادی بیش از ۲/۰ درصد کاهش یافته بود.

موسسه آمار انگلیس افزود: نرخ تورم این کشور طی ماه آوریل نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۳ درصد رسیده است که این رقم کمتر از پیش‌بینی‌های قبلی کارشناسان اقتصادی بوده است.

نرخ تورم انگلیس طی ماه مارس ۲۰۱۲ به بیش از ۵/۳ درصد رسیده بود. بر این اساس، کارشناسان اقتصادی پیش از این نرخ تورم ۱/۳ درصدی را برای اقتصاد انگلیس پیش‌بینی کرده بودند. این گزارش افزود: مروین کینگ رییس بانک مرکزی انگلیس، هفته گذشته تاکید کرد نرخ تورم این کشور طی ماه‌های آینده کاهش خواهد یافت و به هدف ۲ درصدی مد نظر ما می‌رسد. انگلیس برای نخستین‌بار از سال ۱۹۷۵ میلادی با موج دو گانه رکود اقتصادی و بحران مالی روبه‌رو شده است. اقتصاد انگلیس به شدت تحت تاثیر منفی بحران مالی و بدهی منطقه یورو است. حدود ۴۰ درصد صادرات انگلیس به کشورهای عضو یورو است.

میزان خرده‌فروشی در این کشور طی ماه آوریل به پایین‌ترین حد خود در دو سال اخیر رسیده است. کاهش تقاضا برای سوخت ، مواد غذایی و پوشاک تاثیر زیادی در افت چشمگیر خرده‌فروشی در اقتصاد انگلیس داشته است.

بر اساس این گزارش، میزان خرده‌فروشی در انگلیس طی ماه آوریل نسبت به مارس بیش از ۳/۲ درصد کاهش داشته است. کارشناسان اقتصادی پیش از این افت ۸/۰ درصدی خرده‌فروشی در اقتصاد انگلیس را پیش‌بینی کرده بودند. بر این اساس افزایش فشارهای تورمی و بالا رفتن نرخ بیکاری به بالاترین حد در ۱۶ سال گذشته تاثیر زیادی در کاهش هزینه‌های مصرفی خانوارهای انگلیسی داشته است. انگلیس با دومین رکود اقتصادی بزرگ خود از سال ۲۰۰۹ میلادی روبه‌رو است.