گروه بین‌الملل- شهر نیویورک به دلیل دمای بالای هوا به شدت گرم شده است، اما وال‌استریت این گرما را ماه‌هاست که احساس می‌کند. نزاع درمورد سقف بدهی‌ها و تردید درباره درآمد شرکت‌ها بدین معنی است که بازار سهام به این زودی‌ها به آرامش نمی‌رسد.

با پایان یافتن ماه جولای در هفته جاری احتمالا وال‌استریت بدترین عملکرد سه ماهه را طی یک سال گذشته ثبت خواهد کرد. با توجه به این که رهبران منطقه یورو درمورد اعطای بسته دوم نجات به یونان به توافق رسیدند، سرمایه‌گذاران فرصت دارند با توجه بیشتری مذاکرات واشنگتن را دنبال کنند.

قانون‌گذاران آمریکایی روز جمعه گفتند دستیابی به توافق در مذاکرات بین باراک اوباما و جان بینر، رییس جمهوریخواه مجلس نمایندگان، به منظور جلوگیری از به تعویق افتادن بازپرداخت بدهی‌ها، بسیار دور به نظر می‌رسد. بنابراین اگر طی آخر هفته توافقی حاصل نشود وال‌استریت دچار بی‌ثباتی می‌شود. گلن استارکمن، رییس فروش مرکز دالمن رز در نیویورک در این باره می‌گوید: «احتمالا دستیابی به هر گونه توافقی موجب رشد بازار سهام خواهد شد. گزارش‌های نسبتا خوب درآمدی و توافق در مورد اعطای بسته دوم نجات به یونان نیز می‌تواند به افزایش وال‌استریت کمک ‌کند.»

اما از طرف دیگر، نزاع طولانی و پارتیزانی درمورد حل بحران بدهی‌های آمریکا بدین معنی است که هنوز خطر سیر نزولی بازارسهام وجود دارد.

علاوه براین، فصل درآمدی شرکت‌ها نشان می‌دهد خطرات دیگری نیز بازار سهام را تهدید می‌کند. به‌رغم گزارش‌های مثبتی که تاکنون منتشر شده است، نشانه‌های نگران‌کننده‌ای وجود دارد. شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰، به دلیل گزارش‌های فصل درآمدی ۶ درصد رشد کرده است، اما گزارش‌های ناخوشایند شرکت‌های بزرگی همچون راکول کالینز و کاترپیلار روز جمعه بر شاخص‌های میانگین صنعتی داوجونز و استاندارد اند پورز ۵۰۰ تاثیر منفی گذاشت.

اوایل هفته گذشته شرکت‌های بزرگ مربوط به مصرف‌کنندگان همچون ویرپول و پپسی درمورد ضعف در بازارهای توسعه یافته هشدار دادند که این مساله موجب کاهش ارزش سهامشان شد.

این درحالی است که این هفته آمار اقتصادی مهمی منتشر می‌شود. نگرانی از کندی رشد اقتصادی طی چند ماه گذشته موجب بی‌ثباتی بازارسهام شده است، بنابراین این آمار به دقت مورد تجزیه و تحلیل سرمایه‌گذاران قرار خواهد گرفت.

این ارقام شامل آمار تولیدات صنعتی در نیویورک و شیکاگو، شاخص اعتماد مصرف‌کننده و اولین برآورد از رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا در فصل دوم است. تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند تولید ناخالص داخلی آمریکا در فصل دوم تنها ۹/۱ درصد رشد کرده باشد.