مدیرعامل سایپا درخصوص برنامه این شرکت در سال آینده با توجه به سهمیه‌بندی شدن بنزین، گفت: بنزین در زاهدان سهمیه‌بندی شده و فروش خودروهای پراید در سیستان و بلوچستان به دلیل کم مصرف بودن آنها ۱۰۰‌درصد رشد داشته است، همین نمونه نشان می‌دهد که در سال آینده با سهمیه‌بندی شدن بنزین تقاضا برای پراید افزایش خواهد یافت. به گزارش ایسنا، وی همچنین در خصوص خودرو کاروان گفت: ما در حال کار برروی موتور این خودرو برای کسب استاندارد یورو ۲ هستیم و برای اصلاح کیفیت برخی قطعات آن نیز کارهایی انجام داده‌ایم و در سال آینده نیز برنامه تولید مدل جدید و بهینه‌سازی شده این خودرو را در دست اقدام داریم.

او ادامه داد: سایپا در شرایط تحریم نیز برای محصولات پرتیراژ خود تدابیری اندیشیده تا در شش ماه نخست سال آینده با مشکلی روبه‌رو نشود.

قلعه‌بانی در خصوص اظهارات مدیر طرح جایگزینی خودروهای فرسوده مبنی بر این که وزارت کشور گره جایگزینی خودروهای فرسوده را خودروسازان و تامین کم خودرو توسط آنان می‌داند، گفت: هم اکنون ما ۱۳هزار دستگاه خودرو دوگانه‌سوز به منظور جایگزین کردن با خودروهای فرسوده در انبارهایمان داریم، حال آن‌که این میزان در گذشته پنج تا شش‌هزار دستگاه بود. همچنین روزانه یک‌هزار و ۱۰۰دستگاه خودرو تولید می‌کنیم، اما طرح به دلیل بروکراسی اداری و روند طولانی اعطای چک بانکی دارای تاخیراتی است که اگر همین‌گونه پیش رود، مجبوریم تیراژ خود را کاهش داده و به روزی ۸۰۰ دستگاه برسانیم.

وی با بیان این‌که سایپا درطرح جدید ۱۰هزار دستگاه خودرو را تحویل داده است، گفت: اگر سرعت اعطای چک افزایش یابد و بوروکراسی اداری کاهش یابد، توانایی داریم که روزانه ۱۵۰۰ دستگاه خودرو جایگزین تولید کنیم، اما هم اکنون حدود ۳۰ تا۴۰‌هزار دستگاه خودرو در مرحله طولانی اعطای چک به‌سر می‌برند.

قلعه‌بانی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات طرح، تامین مخزن است و ما هم‌اکنون خودروها را بدون مخزن تحویل می‌دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تاخیر یک ماهه تحویل خودرو به اختصاص تمام تولیدات سایپا برای جایگزین کردن خودروهای فرسوده مربوط می‌شود؟ گفت: ما ظرف ۱۵ روز خودرو را تحویل می‌دهیم و فروش معوقه ما نیز حدود هشت‌هزار دستگاه خودرو است.