ام.وی.ام ۵۲۰ در سال آینده وارد ایران می‌شود

۱۲۰۰ دستگاه خودرو MVM۵۲۰ در سال آینده از طریق کرمان خودرو وارد ایران می‌شود.

به گزارش ایسنا، این خودرو هم‌اکنون در حال گذراندن تست‌های آلایندگی و مصرف سوخت است. شرکت چری سازنده این خودرو امیدوار است که شریکش، کرمان خودرو، بتواند در اوایل سال آینده واردات این خودرو را آغاز کند. قیمت این خودرو بین ۱۵ تا ۲۰‌هزار دلار و امکانات آن متغیر خواهد بود. از طرفی شرکت مدیران خودرو، زیر مجموعه کرمان‌خودرو، امیدوار است بتواند تولید این خودرو را از نیمه دوم سال آینده به صورت CKD آغاز کند. همچنین این شرکت قصد دارد تولید ماتیز چینی را به سالانه ۱۲‌هزار و ۵۰۰دستگاه برساند. گفته می‌شود که هم‌اکنون اصلی‌ترین مشکل تولید این خودرو مسائل تولیدی و قیمت بالای آن نسبت به نوع خودرو است. مدیران خودرو امیدوار است بتواند خودرو MVM۵۲۰ را به قیمت ۱۷‌میلیون تومان و با امکاناتی مانند موتور ۲لیتری با قدرت ۹۵ اسب‌بخار و ترمز ABS و ESP به همراه کیسه هوای سرنشینان به فروش برساند. البته به نظر کارشناسان، فروش این خودرو با این قیمت بالا آن هم برای یک خودرو چینی موفقیت‌آمیز نخواهد بود. مشکلات نقدینگی قطعه‌سازان رها شده است

ساسان قربانی با اشاره به این که مشکلات نقدینگی صنعت قطعه‌سازی رها شده است، گفت: تاکنون موفق به دریافت مبلغ یک‌هزار و ۱۳۵‌میلیارد تومان اعتبار به صورت وام نشده‌ایم.

عضو انجمن سازندگان قطعات خودرو در گفت‌وگو با خبرگزاری «مهر»، درخصوص اعطای مبلغ یک‌هزار و ۱۳۵‌میلیارد تومان اعتبار به صورت وام به قطعه‌سازان، گفت: به‌رغم پیگیری‌های وزارتخانه‌های صنایع و معادن و اقتصاد و دارایی به دریافت وام اختصاص داده شده موفق نشده‌ایم.ساسان قربانی با اشاره به اینکه قطعه سازان به علت بحران شدید در این صنعت خواستار دریافت هرچه سریع‌تر وام تعیین شده هستند، علت اصلی عدم پرداخت وام از سوی بانک‌ها را عدم تامین اعتبار لازم اعلام کرد.به گفته وی، عدم تامین اعتبار مورد نیاز برای پرداخت وام یک‌هزار و ۱۳۵‌میلیارد تومانی و بوروکراسی پیچیده سیستم بانکی عامل اصلی عدم پرداخت وام مورد نظر است.عضو انجمن سازندگان قطعات خودرو پیش‌بینی کرد: با شرایط موجود مبلغ یک‌هزار و ۱۳۵‌میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده به صنعت قطعه‌سازی تا پایان سال‌جاری پرداخت نخواهد شد.