رییس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس با اشاره به شکایت خود به این کمیسیون مبنی بر اجرا نشدن تبصره ۱۳ قانون بودجه ۸۵ که بخشی از آن به طرح خروج ۲۵۰‌هزار خودرو فرسوده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی تاکید دارد، گفت: این طرح با هفت ماه تاخیر آغاز شده است. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام حسین اسلامی، با بیان این مطلب، تصریح کرد: برای بررسی شکایت یاده شده، نشست کمیسیون اصل نود با حضور مجری طرح خودروهای فرسوده از ناوگان حمل‌ونقل و مدیرعالم بانک ملت نمایندگان سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت، نیروی انتظامی، شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا، وزارت صنایع و معادن، مرکز پژوهش‌ها و برخی نمایندگان مجلس برگزار شد و مسوولان یاد شده گزارشی در خصوص تاخیر در اجرای این طرح ارائه کردند.

نماینده مردم ساوه ادامه داد: مجریان طرح خروج خودروهای فرسوده، دلایل تاخیر در اجرای این طرح را نو بودن طرح و همچنین لزوم ایجاد هماهنگی بین بخش‌های مختلف اعلام کردند.

به گفته وی، عمل نکردن بانک ملت به تعهد خود در خصوص ارائه تسهیلات به ۱۲۵‌هزار متقاضی تعویض خودروی فرسوده از دیگر دلایل تاخیر در اجرای طرح از سوی مسوولان ذکر شد.

اسلامی خاطرنشان کرد: این بانک از ۱۳۳‌هزار متقاضی ثبت‌نام شده تنها به ۳۰‌هزار نفر تسهیلات پرداخت کرده است. عضو کمیسیون اصل نود مجلس در ادامه عنوان کرد: مدیرعامل بانک ملت در این جلسه متعهد شد تا پایان بهمن ماه امسال به ۹۰‌هزار متقاضی، تسهیلات پرداخت کند.

وی همچنین اضافه کرد: در این جلسه اعلام شد که ۶۷ ایستگاه اسقاط و بازیافت خودروی فرسوده راه‌اندازی شده است، در حالی که ۳ ایستگاه به طور واقعی در این زمینه فعال هستند و بقیه ایستگاه‌ها صوری است.

رییس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل نود مجلس موانع دوگانه سوز کردن خودروهای فرسوده را از دیگر مشکلات طرح جایگزینی خودروهای فرسوده ذکر کرد.