ایسنا - قائم‌مقام معاونت نوسازی ناوگان ستاد حمل و نقل و سوخت کشور از آغاز طرح جایگزینی ۱۰ هزار وانت فرسوده از نهم بهمن ماه امسال به مدت یک ماه خبر داد. رجبی با اعلام این که از نهم بهمن ماه ثبت‌نام ۱۰ هزار وانت فرسوده آغاز می‌شود، گفت: این طرح با همکاری بانک ملی و خودروسازان بهمن و زامیاد برای مدل‌های ۱۳۵۴ تا ۱۳۶۴ به مدت یک ماه اجرا می‌شود.

وی افزود: تسهیلات طرح ۷ و ۱۰ میلیون تومانی و با بازپرداخت ۵ ساله و سود ۱۴ درصد خواهد بود و متقاضیان تنها می‌توانند یک وانت دیگر را جایگزین کنند.

قائم‌مقام معاونت نوسازی ناوگان ستاد حمل و نقل و سوخت کشور اضافه کرد: ارزش اسقاط این وانت‌ها بین یک تا دو میلیون تومان است.

وی توضیح داد: متقاضیان می‌توانند با داشتن پلاک ملی یا گواهی تسجیل و سند قطعی به نمایندگی‌های مجاز دو شرکت زامیاد و گروه بهمن مراجعه و گواهی ثبت‌نام خود را که توسط نمایندگی‌ها در سایت متمرکز ستاد مدیریت سوخت انجام می‌شود را دریافت کنند.

رجبی یادآور شد: ظرفیت این ثبت‌نام ۱۰ هزار خودرو است و در صورت تکمیل شدن ظرفیت سایت ثبت‌نام بسته خواهد شد. وی تاکید کرد که متقاضیان ثبت‌نام نباید پیش از این از تسهیلات خودروهای فرسوده استفاده کرده باشند، چرا که حتما اطلاعات متقاضیان کنترل شده و از ثبت‌نام مجدد آنها جلوگیری می‌شود.

رجبی همچنین با اعلام این که از ابتدای امسال تا اول بهمن ماه ۲۵۰ هزار دستگاه خودروی فرسوده از ناوگان خارج و اسقاط شده است، خاطر نشان کرد: این میزان خروج خودروهای فرسوده در این مدت رکوردی است که تاکنون وجود نداشته و ما توانسته‌ایم آمار سال ۸۶ را جابه‌جا کنیم.

رجبی اضافه کرد: همچنین در پنج سال گذشته از یک میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو فرسوده موجود تاکنون ۹۰۶ هزار دستگاه خودرو فرسوده از ناوگان حمل و نقل خارج شده است. وی اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال جاری رقم ۲۰۵ هزار دستگاه خودرو فرسوده خارج شده از ناوگان به ۲۵۰ هزار دستگاه در سال ۸۹ برسد. وی ادامه داد: ۶۵ هزار دستگاه (حدود ۳۰ درصد) از خودروهای اسقاط شده در سال ۸۹ تاکنون در طرح جایگزینی نقدی و ۱۰ هزار دستگاه مربوط به خودروهای حمل و نقل عمومی و شش هزار دستگاه مربوط به خودروهای دولتی از چرخه حمل و نقل خارج و اسقاط شده است.

قائم‌مقام معاونت نوسازی ناوگان ستاد حمل و نقل و سوخت کشور همچنین اضافه کرد: از مجموع ۹۰۶ هزار دستگاه خودرو فرسوده خارج شده از ناوگان در پنج سال گذشته نیز حدود ۳۰ درصد آنها از طریق طرح جایگزینی نقدی بوده است، ضمن این که در مجموع حدود ۷۵ هزار دستگاه نیز از خودروهای حمل و نقل عمومی اسقاط و نوسازی شده‌اند. وی بیان کرد: برای تسهیل روند اسقاط و صدور گواهی آن و نیز بخش‌های مربوطه به گواهی ناجا، برخی از متقاضیان با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند و فاصله صدور گواهی ناجا و واریز مبلغ طول می‌کشد، به همین دلیل برای رفع این مشکل در سایت ستاد بخشی را برای پیگیری این مراجعان در نظر گرفته‌ایم تا اگر در مدت هفت روز پس از صدور گواهی ناجا مبلغ مورد نظر برای آنها واریز نشد، از طریق سایت ستاد پیگیری کنند. قائم‌مقام معاونت نوسازی ناوگان ستاد حمل و نقل و سوخت کشور تصریح کرد: همچنین شماره‌ تلفن‌های ۸۸۴۱۳۲۳۵، ۸۸۴۰۱۰۹۵ و ۸۸۴۱۲۶۸۷ برای تماس این متقاضیان آماده است.