پایگاه اطلاع‌رسانی دولت - رییس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و مصرف سوخت پیش‌بینی و پرداخت تسهیلات به رانندگان خودروهای بار و مسافربر درون و برون شهری را برای عبور از مرحله آغاز هدفمند سازی یارانه‌ها و نه به معنی پرداخت تفاوت قیمت جدید سوخت اعلام کرد. رویانیان، با اشاره به اقدامات جبرانی و حمایتی برای ناوگان درون و برون شهری گفت: خط اعتباری که قرار است به رانندگان خودروهای عمومی‌ حمل‌کننده بار و مسافر درون و برون شهری اختصاص یابد، برای جبران تفاوت قیمت جدید بنزین و گازوئیل نیست بلکه این خط اعتباری برای زمانی است که جامعه خود را با این موضوع تنظیم کند و ‌عرضه و تقاضا متناسب و قیمت‌ها تثبیت شده باشد.

وی افزود: مبلغ در نظر گرفته شده برای این امر ۹۵۰ میلیارد تومان است که به یک میلیون و ۴۰۰ هزار راننده به صورت قرض‌الحسنه اختصاص خواهد یافت.رویانیان تصریح کرد: با این مبلغ رانندگان ۳ تا ۴ ماه از سوخت رایگان استفاده می‌کنند و جنبه روانی گرانی از بین خواهد رفت.

رییس ستاد حمل و نقل و سوخت ادامه داد: از یک میلیون و ۷۸۰ هزار وانت در کشور، براساس فراخوان انجام شده‌، حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار نفر در پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و ۸۰۰ هزار نفر هم در پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ثبت‌نام کردند که با بررسی‌های انجام شده ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار وانت بار واجد شرایط شناسایی شد.

وی افزود: دلیل کنار گذاشته شدن بخشی از افراد ثبت نام کرده، شامل تطابق نداشتن شماره پلاک و کارت سوخت‌، دولتی بودن برخی وانت بارها و استفاده شخصی می‌شد، البته کسانی که به هر دلیل واجد شرایط هستند و موفق به ثبت نام نشدند، پس از هدفمندی یارانه‌ها می‌توانند در پایگاه اطلاع رسانی که با این هدف فعال می‌شود، اقدام به ثبت نام کنند.

رویانیان درباره چگونگی پرداخت به رانندگان گفت: در مورد تاکسی‌ها، مبلغ مورد نظر در کارت سوخت آنها ثبت می‌شود، بانک‌های ملی و سپه هم تلاش دارند تا از این روش استفاده کنند، بانک‌های تجارت و صادرات کارت اعتباری در نظر گرفته اند که رانندگان می‌توانند با آن خرید کنند.

رویانیان در پایان تصریح کرد: متوسط افزایش قیمت سوخت ده درصد است و افزایش قیمت کرایه به میزانی باید باشد که این افزایش قیمت جبران شود.