خبرگزاری فارس- مدیرعامل پارس‌خودرو در پاسخ به این سوال که پارس‌خودرو دارای بدهی قابل‌توجهی به رنوپارس نیست، پس دلیل کمبود قطعه تندر تحویلی به این شرکت و پایین بودن تیراژ تولید این خودرو در مقایسه با برنامه‌ریزی انجام شده چیست؟ اظهار داشت: پاسخ این سوال را رنوپارس باید بدهد.

مسیح مشهدی تفرشی اظهار داشت: در صورتی‌که مهرکام پارس، رنو پارس و قطعه‌سازان بتوانند قطعات لازم را برای تولید تندر-۹۰ تامین کنند، خودروسازان (پارس‌خودرو و ایران خودرو) می‌توانند تولید تندر را افزایش دهند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون پارس‌خودرو توان تولید سالانه ۱۵۰‌هزار دستگاه تندر-۹۰ را داراست، افزود: ما بدهی چندانی به رنو پارس نداریم و تولیدمان نیز از روال رو به رشدی برخوردار بوده است. به گفته تفرشی در حال حاضر روزانه بین ۱۶۰ تا ۱۷۰ دستگاه تندر توسط پارس‌خودرو تولید می‌شود و در صورت تامین قطعه، تولید تندر در این شرکت تا پایان سال به روزانه ۲۲۰ دستگاه خواهد رسید.

وی در خصوص برنامه پارس‌خودرو برای افزایش تولید تندر-۹۰ نیز تصریح کرد: با شرکت رنوپارس جهت افزایش تولید تندر برنامه‌ریزی کرده‌ایم هر چند که ما سال‌های قبل ظرفیت‌سازی لازم را انجام داده‌ایم.

مدیرعامل پارس‌خودرو در ادامه در پاسخ به این سوال که بنا بر اظهار معاون سابق تضمین کیفیت پارس‌خودرو قرار بود در خصوص اعطای جایزه ملی کیفیت به تندر-۹۰ ایران خودرو شکایتی تنظیم و به مراجع مربوطه ارائه شود، آیا چنین اتفاقی افتاد یا خیر؟ نیز گفت: خیر شکایتی در کار نیست و ما نیز اهل شکایت نیستیم.

وی با اشاره به اهمیت موضوع کیفیت در تولیدات پارس‌خودرو، گفت: این موضوع را در لایه‌های مختلف شرکت پیاده کرده‌ایم، اصولا پارس‌خودرو یادگیری سازمانی‌اش بر مبنای خودروهای لوکس و با کیفیت است و ما نیز سعی کردیم این قضیه را در مورد تندر-۹۰ لحاظ کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که بالاخره کیفیت تندر-۹۰ پارس‌خودرو بالاتر است یا ایران خودرو؟ نیز گفت: من مرجع تعیین این معیار نیستم و نگاه رقابتی هم به این موضوع ندارم.

وی افزود: به دنبال این نیستیم که تندر ما بهتر از محصول ایران خودرو باشد بلکه قصد داریم کیفیت محصولات پارس‌خودرو هر روز بهتر از گذشته باشد. تفرشی در ادامه در مورد تولید قشقایی و تینا نیز گفت: تولید این خودروها طبق برنامه در حال انجام است و این کار از اسفندماه آغاز خواهد شد. وی از برنامه واردات چندین دستگاه تینا و قشقایی در سه ماهه آخر سال به صورت سی.بی.یو به کشور خبر داد و گفت: سعی می‌کنیم این خودروها در دی ماه به کشور وارد و در بازار عرضه شود، ولی اگر این اتفاق نیفتاد حتما در بهمن یا اسفندماه انجام خواهد شد. وی با اشاره به واردات تعدادی خودروی قشقایی به‌صورت سی.بی.یو به کشور گفت: این خودروها در مدت دو ساعت به فروش رسید، ولی عرضه قشقایی به‌صورت سی.کی.دی سال آینده انجام خواهد شد.