ایسنا- در رتبه‌بندی صورت گرفته از سوی شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت از هفت رتبه‌بندی A تا G مصرف سوخت خودروهای تولید داخل، هیچ خودرویی نتوانست در گروه نخست (A) قرار گیرد. برای نصب برچسب سوخت هیچ خودروی داخلی نتوانست در رتبه‌ A قرار گیرد و تنها از گروه خودروسازان راین، دو خودروی هیوندا آوانته و هیواندا سوناتا ۲۴۰۰ به ترتیب با مصرف سوخت در چرخه ترکیبی ۴/۷ و ۱/۸لیتر در ۱۰۰‌کیلومتر در رتبه B قرار گرفتند. در گروه C نیز تنها مگان ۲۰۰۰ اتومات پارس خودرو با مصرف سوخت در چرخه ترکیبی ۹/۷لیتر در ۱۰۰‌کیلومتر جای گرفت. در گروه‌بندی مصرف سوخت خودرو که از A تا G صورت گرفته، مصرف سوخت شش خودرو داخلی خارج از محدوده استاندارد اعلام شده که از گروه ایران خودرو پژو آردی با مصرف سوخت در چرخه ترکیبی ۵/۹لیتر، وانت پیکان و وانت پیکان با موتور OHV به ترتیب با مصارف ۷/۱۰ و ۳/۱۰لیتر در چرخه ترکیبی؛ از گروه زامیاد وانت نیسان Z۲۴ انژکتوری با مصرف سوخت ۳/۱۵لیتر و وانت نیسان Z۲۴F انژکتوری با مصرف سوخت در چرخه ترکیبی ۱/۱۷لیتر؛ از گروه بهمن پاجرو با مصرف سوخت در چرخه ترکیبی ۲/۱۳لیتر، مزدای دو کابین انژکتوری و مزدای تک کابین انژکتوری با مصارف سوخت در چرخه ترکیبی ۱/۱۱ و ۷/۱۰لیتر و از گروه تولیدی مرتب موسوی شش سیلندر با مصرف سوخت در چرخه ترکیبی ۲/۱۶لیتر شش خودروی یاد شده هستند.

البته کلیه مصارف خودروهای یاد شده در ۱۰۰‌کیلومتر در نظر گرفته شده است. بنا بر آماری که از سوی شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت منتشر شده، حدود ۱۰ خودرو نیز در پایین‌ترین رتبه مصرف سوخت (G) قرار گرفتند. همچنین تندر نود ۱۶۰۰ گروه ایران خودرو با مصرف سوخت در چرخه ترکیبی ۴/۷لیتر و تندر نود ۱۶۰۰ گروه پارس خودرو با مصرف سوخت در چرخه ترکیبی ۹/۶لیتر در ۱۰۰‌کیلومتر در گروه D قرار گرفتند. پراید گروه سایپا نیز در مدل‌های مختلف در گروه‌های F و D قرار گرفتند.

طبق اعلام موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران تولید شش خودروی خارج از معیار سوخت در نظر گرفته شده در بهمن‌ماه متوقف نخواهد شد، ولی پس از تحلیل آزمون‌های خودرو طبق استاندارد مصوب، خودروهایی که نتوانند این استانداردها را پاس کنند، از شماره‌گذاری آنها جلوگیری خواهد شد.