با برنامه‌‏ریزی و سیاست‌‏گذاری‌‏های صورت گرفته، سایپا ۱۰۰‌هزار دستگاه خودرو تا پایان سال جایگزین می‌‏کند. رمضان شرقی، مدیر پروژه خودروهای فرسوده سایپا، در گفت‌وگو با ایلنا، با بیان مطلب فوق، افزود: از ابتدای سال‌جاری، براساس تبصره ۱۳ قانون بودجه ۸۵، کارهای پایه‌‏ای صورت گرفت.

شرقی با اشاره به افزایش مراکز جمع‌‏آوری خودروهای فرسوده از سه مرکز به ۲۴ مرکز، اظهارداشت: مراکز جمع‌‏آوری خودروهای فرسوده در دو سطح یک و دو تعریف شده‌‏اند.

مدیر پروژه خودروهای فرسوده سایپا، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمام نمایندگی‌‏های سایپا در بحث جمع‌‏آوری خودروهای فرسوده فعال هستند. وی با اشاره به فعالیت‌‏های صورت گرفته طی ۶ماه نخست سال، خاطرنشان کرد: توجیه نمایندگی‌‏ها و مراکز، عمده‌‏ترین اقدام انجام شده طی این مدت زمان بود. شرقی با اشاره به ثبت‌‏نام متقاضیان پراید و نیسان، اظهار داشت: علاوه بر این، هماهنگی تاکسیرانی از متقاضیان دریافت پراید به عنوان تاکسی ثبت نام به عمل آمد.

مدیر پروژه خودروهای فرسوده سایپا، با اشاره به جایگزینی خودروهای فرسوده برای اولین بار در سال ۸۲ توسط سایپا، تصریح کرد: هماهنگی بین ارگان‌‏های ذی‌صلاح و مسوول در بحث جایگزینی خودروهای فرسوده از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان این که فرهنگ کاری برای جایگزینی خودروهای فرسوده در کشور به وجود نیامده، گفت: استانداردهایی که باید وجود داشته باشد فراهم نیست و در هر مرحله با مشکلاتی روبه‌رو هستیم.

شرقی، با اشاره به زیر‌ساخت‌‏های فراهم شده برای جایگزینی خودروهای فرسوده، تصریح کرد: به محض شروع کار، با ظرفیت‌‏های بالا جایگزینی خودروهای فرسوده انجام می‌‏شود. مدیر پروژه خودروهای فرسوده سایپا، با اشاره به این که سایپا طبق برنامه باید ۱۰۰‌هزار دستگاه خودرو جایگزین کند، تصریح کرد: طی ۶ماه قبل عدم فعالیت بهینه سایپا امکان تاثیرگذاری بر میزان تعهد سایپا نسبت به جایگزینی ۱۰۰‌هزار دستگاه خودروی فرسوده دارد. شرقی، با بیان این که پیش بینی سایپا جایگزینی ۵۰‌هزار دستگاه خودرو بود، گفت: امیدواریم با سیاست‌‏گذاری درست برنامه ۱۰۰‌هزار دستگاه تحقق یابد.