اگر می‌خواهیم فساد از بین رود، کارها را به خود مردم واگذار کنیم
گروه خبر: سیدحسن خمینی، فرزند یادگار امام (ره) پنج شنبه گذشته در میان اجتماع مردم استان گلستان با تاکید بر اتکال به خدا و مردم به‌عنوان دو عامل پیروزی انقلاب اسلامی از دیدگاه امام راحل، تاکید کرد: «اگر می‌خواهیم فساد از بین رود به آغوش مردم برگردیم و کارها را به خود مردم واگذار کنیم.» به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی و خبری جماران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌حسن خمینی با تاکید بر اینکه انقلاب ما به خاطر حضور مردم، خیلی زود پیروز شد و در طول انقلاب در مقابل هر حادثه‌ای اتکال به خدا و مردم وجود داشته است، اعلام کرد: «اتکال به مردم به گونه‌ای نبوده است که شرک را پدید آورد، بلکه امام قدرت مردم را همان قدرت خدا می‌دید.» یادگار امام در ادامه با بیان اینکه امام(ره) همواره به ما توجه داد که علت ایجاد انقلاب علت بقای آن نیز هست و آن علل اتکا به خدا و وحدت کلمه است، افزود: «هرکس وحدت را خدشه دار کند جامعه را دو پاره می‌کند و اینکه می‌گوییم کینه‌ها را از دل‌ها بزداییم به این خاطر است که اگر ملت دل‌های به هم پیوسته نداشته باشند، وحدت به‌عنوان رمز بقای جمهوری اسلامی محقق نخواهد شد.» سیدحسن خمینی کنار گذاشتن مردم از جامعه را موجب ظهور فساد در همه ابعاد و ظواهر خواند و تاکید کرد: «جامعه‌ای که مردم آن دل در گرو هم نداشته باشند و مسوولان آن همدل نباشند، زمینه هر فسادی مانند بذر در آن فراهم است. اگر می‌خواهیم فساد از بین رود به آغوش مردم برگردیم و کارها را به خود مردم واگذار کنیم.»
او «مردم» را «شرط لازم» برای «مبارزه با فساد» معرفی کرد و گفت: «اگر می‌گوییم، جامعه در فساد فرهنگی غوطه‌ور است راه آن این است که مردم دل‌هایشان را به هم گره بزنند. فساد اقتصادی با حضور و نظارت مردم و ارکان مردمی از بین می‌رود.»
سفر سید‌حسن خمینی به گرگان، مرکز استان گلستان در حالی انجام شد که این سفر با استقبال گسترده مردم این استان همراه بوده است. سید‌حسن خمینی در شرایطی در آستانه سالگرد رحلت امام خمینی (ره) در جمع مردم استان گلستان حاضر و با استقبال آنان روبه‌رو شد که یک ماه پیش؛ یعنی دوم اردیبهشت‌ امسال، اطلاعیه‌ای هشدارگونه منتسب به انصار حزب‌الله استان گلستان خطاب به سید‌حسن خمینی رسانه‌ای شد. اولین بار روزنامه شرق، دوم اردیبهشت‌ماه امسال از بیانیه‌ای خبر داد که در آن «انصار حزب‌الله گلستان درخصوص احتمال سخنرانی حجت‌الاسلام ناطق‌نوری و سیدحسن خمینی در یادواره سقوط هواپیمای «یاک 40» و درباره احتمال تکرار واقعه شیراز در حمله به علی مطهری هشدار داد.» البته این بیانیه بلافاصله از سوی انصار حزب‌الله استان گلستان تکذیب شد. این موضوع واکنش برخی مقامات ازجمله سید‌حسن خمینی، آیت‌الله نورمفیدی نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان و سیدمصطفی حقی دادستان عمومی و انقلاب گرگان را برانگیخت. در شرایطی که آیت‌الله نورمفیدی این بیانیه را بی انصافی در حق بیت امام خمینی (ره) خواند، سید‌حسن خمینی نیز در واکنشی به پایگاه خبری جماران گفت: «مردم و دوستداران امام(ره) جریانات افراطی کم عدد را سر جای خود می‌نشانند.»
ظلم دوست هم محکوم است
سیدحسن خمینی در مراسمی دیگر در نشست صمیمانه با روحانیون شیعه و سنی استان گلستان حضور یافت. او در این نشست بار دیگر با تاکید بر موضوع وحدت به حوادث منطقه اشاره و تاکید کرد: «خشونت‌های امروز از یکسو خود را به‌شدت در پوستین دینداری و اسلام مخفی کرده است و از طرف دیگر نوع خشونت آن نیز بسیار وحشیانه و سبعانه است.» سید حسن خمینی در عین حال تاکید کرد: «سخن گفتن از وحدت این روزها واجب‌تر است.» او یکی از عوامل برهم زننده وحدت را مطلق‌انگاری خواند و توضیح داد: «مطلق‌انگاری؛ یعنی کسی خود را مطلق بداند و دیگران را براساس نزدیکی به خود مورد قضاوت قرار دهد.» سیدحسن خمینی با بیان اینکه اگر یک سنی در جهان فلان تفکر را داشته باشد به این معنا نیست که همه اهل تسنن مانند او هستند، از این تفکر که به دلیل اشتباه یک سنی، خون تمام اهل تسنن را مباح می‌داند یا چون یک شیعه حرفی زده او مهدور الدم است، انتقاد کرد. یادگار امام تاکید کرد: «بدی از هر کس سر بزند بد است. ظلم دین و مذهب ندارد و از سوی همه بد است؛ بنابراین چشم خود را روی ظلم نبندیم و اگر دوست ما ظلم کرد آن را محکوم کنیم.»