فرارو نوشت: سفارت ایران در صربستان اعلام کرد تهران ادعای محمد علی آقجا مبنی‌بر نقش ایران در ترور پاپ ژان پل دوم را تکذیب می‌کند. محمد علی آقجا، شهروند ترکیه، در سال ۱۹۸۱ پاپ وقت را در میدان سن‌پیتر واتیکان هدف گلوله قرار داد اما پاپ جان سالم به در برد. طی هفته گذشته، محمد علی آقجا، طی مصاحبه‌ای با تلویزیون صربستان در مورد کتابش «به من وعده بهشت داده بودند» مدعی شده که طی‌‍ ملاقاتش با پاپ در دوران حبس، به رهبر وقت کاتولیک‌های جهان، از ارتباط ایران با نقشه ترور او سخن گفته است. این در حالی است که پیش‌تر واتیکان هم با صدور بیانیه‌ای ادعای آقجا، که بارها تغییر یافته، را تکذیب کرده بود. سخنگوی وزارت خارجه رژیم‌ صهیونیستی:

سفارتمان را در تهران بازگشایی می‌کنیم

فارس نوشت: «پائول هرشسون» سخنگوی وزارت خارجه رژیم‌‌صهیونیستی روز پنج‌شنبه در واکنش به خبر آموزش زبان فارسی به دیپلمات‌های اسرائیلی، گفت این رژیم روزی سفارت خود را در تهران بازگشایی می‌کند.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» گزارش داده است که وزارت خارجه اسرائیل قصد دارد با هدف تقویت نیروهای خود در رویارویی با پرونده ایران، دوره‌های آموزش زبان فارسی برای آنها برگزار کند.

دستگیری ۳ تروریست در مرز

ایسنا نوشت: فرمانده مرزبانی ناجا از دستگیری ۳ تروریست در مرزهای شمال غرب کشور خبر داد. سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی کشور با اعلام این خبر افزود: با عنایت امام عصر (عج)، مرزبانان در مرزهای شمال غرب کشور ۳ تن از عوامل گروه‌های تروریستی را که حامل مقادیری مواد منفجره بودند در این منطقه دستگیر کردند و تحقیقات در این رابطه ادامه دارد.

علم‌الهدی: حصرخانگی

برای پیشگیری از جرم بود

فرارو نوشت: آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد با بیان اینکه سران فتنه جرمشان در خرداد ۸۸ قطعی شد، اما کسی آنها را حصر خانگی نکرد گفت: حصر سران فتنه در راستای پیگرد جرم نبوده است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه حصر سران فتنه به معنای پیگرد قضایی نبوده است اظهار کرد: متاسفانه برخی سوءاستفاده می‌کنند و در این مساله مغلطه انجام می‌دهند، چراکه سران فتنه از ابتدایی که جرم را مرتکب شدند در حصر خانگی قرار نگرفتند. عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه خاطرنشان کرد: مساله حصر خانگی برای پیشگیری از جرم بود و قوه‌قضائیه وظیفه پیشگیری و پیگرد جرم را در مساله حصر این آقایان در سطح پیشگیری جرم انجام داد نه در سطح پیگرد جرم.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه اگر فرض بگیریم آقای دادستان به‌عنوان مدعی‌العموم نظر به پیگرد جرم داشته و آنها را حصر خانگی کرده است گفت: دادستان می‌تواند افرادی را در زندان نگه دارد، سپس پرونده آنها را به دادگاه بفرستد که این موضوع بنابر مصلحت انجام می‌گیرد.