پس از آنکه برخی مسوولان، ازجمله علی لاریجانی رئیس مجلس و غلامعلی حداد عادل نماینده مجلس شورای اسلامی از تخریب‌ها علیه دولت انتقاد کردند، دیروز اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده انتظامی کشور نیز برخی انتقادات به دولت را «غیرمنصفانه» خواند. همچنان که علی لاریجانی با انتقاد از برخی تحریف‌ها از جمله ساخت فیلم «من روحانی هستم» گفت که «عده‌ای برای کوبیدن دولت به هر کاری دست می‌زنند»، احمدی‌مقدم نیز از افرادی در کشور سخن گفت که به باور او «دشمن» بوده و منتظر ایجاد شکاف هستند. به گزارش «ایسنا»، رئیس پلیس کشور در همایش معاونان اجتماعی ناجا با بیان اینکه گاهی حملات غیرمنصفانه‌ای به دولت می‌شود که اتفاق خوبی نیست، گفت: «امروز در کشور ما دشمنانی هستند که به دنبال شکاف و دویدن در این شکاف‌ها هستند و باید مراقب باشیم و اگر نقدی صورت می‌گیرد، باید عالمانه و راهگشا باشد.»

او همچنین در دفاع از عملکرد دولت در اجرای فاز دوم هدفمندی گفت: «من در جریان اجرای فاز دوم هدفمندی بودم و به‌نظر من دولت عاقلانه عمل کرد. نباید این میزان هجمه به دولت وارد کرد. ادبیات هجمه پسندیده نیست. دولت از نظر ما روش کم تنش را انتخاب و آن را در فاز دوم هدفمندی اجرا کرد، جدولی که برای افزایش قیمت در نظر گرفته شده است نیز عاقلانه و منطقی بود.» دولت از پنج‌شنبه شب هفته گذشته به‌طور رسمی فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را با افزایش قیمت‌های حامل‌های انرژی آغاز کرد. به گفته مقامات مسوول، شیب افزایش قیمت‌ها ملایم است و تاثیر چندانی بر تورم نخواهد داشت.

احمدی مقدم با اشاره به تاکید دولت بر انصراف برخی از دریافت یارانه، گفت : «معتقدم نظر دولتی‌ها در تبلیغ برای خیر بود که درصد یارانه‌ها بیشتر صرف مستضعفان شود و مردم خودشان انصراف دهند، ولی دیدیم همراهی مردم در این مورد در حد انتظار نبود.» به باور رئیس پلیس کشور، دولت می‌توانست با روش‌های دیگری موضوع انصراف از یارانه‌ها را اعلام کند و نتیجه بهتری بگیرد. اگر مردم ما را قبول دارند، این دلیل نمی‌شود که همه چیز را از ما قبول کنند.»

احمدی‌مقدم در بخش دیگری از صحبت‌های خود، با بیان اینکه باید برای همراه‌سازی مردم و جلب مشارکت آنها به اقدامات فرهنگی تکیه زد، گفت: تجربه ثابت کرده زمانی که به بعد فرهنگی تکیه می‌شود، مردم همراهی بیشتری دارند، به‌گونه‌ای که زمانی که ما تمرکز را بر نقاط فساد گذاشته و آمارهایی ارائه می‌کنیم فریاد می‌زنند که فرهنگ از بین رفته است یا در مواقعی دیگر عنوان می‌شود که در ماه رمضان و محرم، روز قدس و... جرائم کاهش یافته است، اما واقعیت این است که جرائم کاهش می‌یابد؛ اما دزدها و سارقان نیز در محرم و رمضان دست از کار نمی‌کشند.

او با بیان اینکه در ابتدای ورود اینترنت ۷۰ الی ۸۰ درصد برای مسائل غیراخلاقی از آن استفاده می‌کردند، گفت: «در حال حاضر این رقم به حدود ۵ الی شش درصد رسیده است و یک رقمی شده است.»

احمدی‌مقدم با اشاره به اینکه پلیس باید در بحث کشف حجاب حضور و مداخله داشته باشد، گفت: «نباید متحجران و خط‌شکنان جامعه را در دست بگیرند و باید با آنها برخورد کرد.»