تلاش هیات رئیسه برای تعامل با دولت

گروه خبر- «نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی» در گفت‌و‌گویی از دولت یازدهم حمایت کرد و از تلاش هیات‌رئیسه مجلس برای تعامل با دولت خبر داد و گفت: «ضرورتی ندارد که مذاکرات به صورت صریح بیان شود.» او همچنین از تلاش هیات‌رئیسه برای جلوگیری از مطرح شدن سوال از وزرا خبر داد.

محمدرضا باهنر، نایب‌رئیس مجلس در گفت‌و‌گو با «ایرنا» در تشریح حمایت خود از دولت یازدهم گفت: «من با دولت آقای روحانی مثل دولت اول آقای احمدی‌نژاد رفتار می‌کنم و تلاش دارم به هر طریقی از دولت روحانی حمایت کنم.» او در ادامه در خصوص درخواست برخی نمایندگان مجلس برای انتشار مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ افزود: «اصلا ضرورت ندارد که این مذاکرات به این صورت صریح بیان شود. مسائل دیپلماتیک مسائلی نیستند که دقیق، شفاف و صریح بیان می‌شود. برخی از سخنان در حوزه دیپلماسی نه دو پهلو؛ بلکه هشت پهلو است.» محمدرضا باهنر که به تازگی جانشین حبیب‌الله عسگراولادی در جبهه پیروان خط امام شده است، در مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۴ از محمود احمدی‌نژاد حمایت کرد. او درباره حمایت خود از محمود احمدی‌نژاد گفت: «من در دورانی که آقای احمدی‌نژاد تازه دولت را در اختیار گرفته بود، به قدری از ایشان حمایت می‌کردم که بسیاری من را «وکیل‌الدوله» می‌نامیدند. وکیل‌الدوله در مجلس، توهین بزرگی محسوب می‌شود.» محمدرضا باهنر در اولین همایش سراسری جبهه پیروان خط امام که اسفند ماه سال گذشته برگزار شد، اعلام کرد «در انتخابات سال ۸۴ به محمود احمدی‌نژاد رای نداده است.»

باهنر در خصوص تلاش هیات‌رئیسه مجلس برای متقاعد کردن نمایندگان در مورد استیضاح نکردن وزرا، گفت: «ما در هیات‌رئیسه کارهای زیادی انجام می‌دهیم که اساسا وظیفه ما نیست. اما ما واقعا تلاش می‌کنیم که نمایندگان متقاعد شوند تا از وزیر سوال نکنند. شاید باور نکنید، اما بالای هفتاد تا هشتاد درصد سوالاتی را که در هیات‌رئیسه به دست ما می‌رسد، با تعامل و رایزنی حل کرده و اجازه نمی‌دهیم که در صحن طرح شود.» به گفته رئیس جبهه پیروان خط امام، هیات‌رئیسه باید بنا را بر تعامل بگذارد.

محمدرضا باهنر در ارزیابی خود از عملکرد جبهه پایداری همچنین تاکید کرد: «ما جبهه پایداری را باتوجه به اصول و مواضع اتخاذ شده در بین اصولگرایان یک جریان نسبتا تندرو می‌دانیم که در اقلیت هستند. بقیه جریان اصولگرایی حتی فراکسیون اصولگرایی به ریاست آقای حداد که جبهه پایداری جزئی از آن محسوب می‌شود، به هیچ عنوان در اختیار جبهه پایداری نیست.

بالاخره این مساله را نمی‌توان نادیده گرفت که جریان پایداری، جریانی است که حساسیت بالایی داشته و در مواردی بر اساس پیش‌بینی و حتی توهم؛ موضع‌گیری‌های تندی را اتخاذ می‌کند.» عضو هیات‌رئیسه مجلس از استیضاح ۶ وزیر خبر داد و گفت: «حداقل پنج تا ۶ نفر از وزیران استیضاح‌شان کلید خورده است، از جمله آقای آخوندی و آقای زنگنه. البته هنوز این مساله به صورت رسمی دریافت نشده وگرنه باید به جریان بیفتد.»