عصر ایران نوشت: یک تحلیلگر مسائل سیاسی درخصوص نامه جمعی از زندانیان سال ۸۸ به اوباما گفت: قرار نیست که در هر نامه‌ای به همه مسائل کشور پرداخته شود. هر نامه‌ای هدف خاص خود را دارد. مگر ما در هر یادداشتی که می‌نویسیم به همه مسائل می‌پردازیم؟ همه‌جانبه بودن نگاه نویسندگان یک نامه را باید در مجموعه مواضع آنها لحاظ کرد نه فقط در یک مورد خاص. عباس عبدی با اشاره به محتوای متن نامه تصریح کرد: نویسندگان این نامه، متن خود را با توجه به هدفشان تنظیم کرده‌اند؛ ولی اتفاقا در همین نامه به مشکلات داخلی نیز اشاره شده است. آنجا که به تغییرات داخلی کشور پس از انتخابات ۲۴ خرداد اشاره کرده و گفته‌اند که قدرت‌های خارجی هم باید به این تغییرات، پاسخ درخوری بدهند. کسانی که این نامه را نوشته‌اند، به این نکته اشاره کرده‌اند که ایالات متحده آمریکا که مخالف سیاست‌های دولت قبلی ایران بود، چرا نسبت به روی کار آمدن دولت جدید - که از جنسی دیگر است - نه تنها واکنش مثبت نشان نداده، بلکه پاسخ منفی هم داده است. تاکید نامه بر این موضوع است که تحریم‌ها را خاتمه دهید و مشکلاتتان را با حکومت ایران با تفاهم حل کنید.

وی ادامه داد: حرفم این است که اگر کسی طرفدار بهبود وضع کشورش است، هنگامی که فضای سیاسی کشور یک قدم جلو می‌رود و قاطبه مردم و نخبگان از آن رویداد استقبال می‌کنند، او هم باید خوشحال شود و ابراز خوشحالی کند و آن مسیر را تقویت کند، حداقل در مسیر عکس سخن نگوید.

عبدی تاکید کرد: نویسندگان این نامه، به هیچ وجه قصد نداشتند در این نامه به همه مسائل بپردازند؛ چرا که شدنی هم نیست. آنها بر سیاست دولت آمریکا در تشدید تحریم‌ها متمرکز شدند و ضمنا به ضرورت حل و فصل مشکلات ایران و آمریکا هم اشاره کردند.