با گذشت بیش از ده روز از خطبه آیت‌الله علم‌الهدی در نماز جمعه مشهد و اعتراض رییس قوه‌قضائیه به سخنان وی، انتقاد دو آیت‌الله به هم ادامه دارد. پس از آنکه آیت‌الله آملی لاریجانی با انتقاد از امام جمعه مشهد تاکید کرد: نباید از سر ندانم کاری با حرف‌های بی‌مبنا و گاهی ساده‌انگارانه یک قوه‌ را تخریب کنیم، دو روز بعد از این اعتراض امام جمعه مشهد اعلام کرده است که از آیت‌الله آملی لاریجانی انتظار انتقادپذیری بیشتری را داشته است. به گزارش سایت تابناک، در واقع شروع ماجرا با خطبه نماز جمعه مشهد در هفتم تیرماه و سالگرد شهادت شهید بهشتی است. امام جمعه مشهد بعد از ذکر ویژگی‌های شهیدان بهشتی و لاجوردی دادستان پیشین انقلاب، عمده مشکلات مملکت در ارتباط با قوه‌قضائیه را سه مساله مواد مخدر، مفاسد اخلاقی و مفاسد اقتصادی دانسته و اظهار می‌دارد که نه کمبود نیرو، نه کمبود امکانات، نه مسائل مختلف و نه ضعف قانون هیچ یک توجیه قابل‌پذیرشی نیستند. امام جمعه مشهد گفته بود: آن روزی که ما اطلاعات نداشتیم، وزارت اطلاعات نداشتیم، آن روزی که دستگاه‌های امنیتی مجهز گسترده نداشتیم، یک شهید لاجوردی در عرصه قوه‌قضائیه ریشه منافقینی که این‌طور در کشور رسوب کرده بودند، در همه خانواده‌ها کند و نابود کرد. امروز که ما این همه دستگاه‌های اطلاعاتی، دستگاه‌های امنیتی داریم، خب بابا چی شد. ارز دچار این نوسان شد؟ و چرا وقتی که ارز دارد می‌آید پایین، یک مرتبه باز اوج می‌گیرد؟ آیت‌الله علم‌الهدی در این سخنرانی همچنین گفته بود: این مردم پای این انقلاب شهید بهشتی دادند. این مردم در کنار این انقلاب و این نظام قریب نیم میلیون جوان و شهید دادند و این مردم نمی‌توانند تحمل کنند یک عده دختر و پسر شهوتران هوس‌باز بیایند به نظام دهن‌کجی کنند. این را نمی‌بینند. مساله موی پریشان جلوی صورت ریخته یک دختر لاابالی، مساله هوس‌بازی‌های شهوت‌باز یک جوان آلوده، به دنبال فحشا رفتن در این کشور و جامعه ما، این دهن‌کجی به انقلاب است، دهن کجی به شهدا است و تنها جریانی که می‌تواند با قاطعیت در مقابل این قضیه قد علم کند و غائله را براندازی کند، قوه‌قضائیه است. امام جمعه مشهد همچنین با اشاره به مفاسد اقتصادی گفته بود: یک جریان فساد اقتصادی در این کشور کشف شد و الان قریب دو سال است مردم، فقط خبر بعد خبر می‌شنوند. آخر این برای جامعه ما قابل‌تحمل نیست. اگر اینها واقعا فساد اقتصادی نبود، چرا بزرگش کردید؟ و اگر فساد اقتصادی بود، تامل چرا؟یعنی در کنار این فساد اقتصادی اگر بنا شد مفسدین اقتصادی ببینند یک فسادی با این فاحش بودن در این مملکت اجرا می‌شود و بعد از این دست به آن دست، از این دادگاه به آن دادگاه، از این دادسرا به آن دادسرا، از این بازخواست به آن بازخواست، دو سال طول می‌کشد. هنوز هم قضیه به نتیجه نرسیده است. خب آقا گناهکارها، مفسدین اقتصادی و مفسدین فی‌الارض را در این کشور جری می‌کند. در واکنش به این اظهارات، رییس قوه‌قضائیه با گلایه از علم الهدی تاکید کرد:من سال اولی که رییس جمهور این کشور گفت که آقا چه کار دارید به اینکه چهارتا تار موی کسی بیرون باشد، گفتم که قانون ما بی‌حجابی و بدحجابی را جرم و شرع ما این را خلاف شرع دانسته است و خلاف شرع آشکار را باید نهی کرد و جلوی جرم را گرفت. منتها این مساله که توقع را از قوه‌قضائیه بالا ببرند، اشتباه است. قوه‌قضائیه باید به اندازه توانش در مقابل این جرم بایستد، ما موظف هستیم برخورد کنیم منتها آیا شرعا هم جایز است در جایی که امکاناتمان کم است دختر و پسر جوان مردم را که تخطی کرده‌اند کنار اشرار، قاچاقچی مواد مخدر و کنار آدم‌های شروری که ممکن است اصلا کارشان روسپیگری باشد، بیندازیم و آیا این درست است که بگوییم در این اشکالاتی که هست نه از ناحیه کمبود نیرو، نه کمبود امکانات، نه ضعف قانون هیچ توجیه بردار نیست! آخر چرا ما چنین قضاوت‌های نادرستی می‌کنیم؛ چراکه اولین مساله، زندان‌های ما است. آیا ما حق داریم واقعا دختر و پسر جوان مردم را که حالا یک تخطی این‌طوری کرده‌اند که البته گناه و خلاف شرع و قانون هم هست، کنار زندانیان خطرناک بفرستیم؟ آملی لاریجانی ادامه داد: آخر چرا حرف‌های خلاف می‌زنید البته درست است که پرونده فساد بزرگ اول در دادسرای خوزستان تشکیل شد؛ اما بعد چون تشخیص داده شد که آنجا نمی‌شود به همه جوانب رسیدگی کرد به تهران احاله شد تا تحت نظارت دادستان کل کشور رسیدگی شود و واقعا در این رابطه تلاش عظیمی صورت گرفت. پس از سخنان انتقادی رییس قوه‌قضائیه علم الهدی در حاشیه جلسه تفسیر در مهدیه مشهد در واکنش به اظهارات آیت‌الله آملی لاریجانی رییس قوه قضائیه اظهار کرد: با شناختی که من از آیت‌الله آملی لاریجانی داشتم، انتظار روحیه نقدپذیری بیشتری از ایشان بود. وی افزود: مردم می‌توانند با مراجعه به سایت بنده به آدرس alamolhoda.net، متن کامل خطبه نماز جمعه هفتم تیر را ببینند و بعد قضاوت کنند که آیا این سخنان خلاف واقع یا سهل‌انگارانه بوده یا خیر؟