سید احمد موسوی، معاون حقوقی و امور مجلس رییس‌جمهوری، مطالب مطرح شده از سوی هاشمی‌شاهرودی رییس قوه قضاییه در همایش مدیران دیوان محاسبات را بیش از این که انتقاد از دولت نهم بداند، انتقاد وی از روندی دانست که در سال‌های گذشته باعث ایجاد برخی مشکلات در کشور شده است. موسوی در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار کرد: گمان نمی‌کنم خطاب آیت‌ا... شاهرودی مشخصا اقدامات دولت نهم باشد، چرا که وی در سخنرانی‌ها و جلسات مختلف همواره از اقدامات زحمات و عملکرد دولت نهم تقدیر و دفاع کرده است.

وی با بیان اینکه به نظرم بخش عمده‌ای از انتقادات ایشان متوجه روند مدیریت کشور در طی سال‌های گذشته‌است، گفت: از دست دادن فرصت‌ها، استفاده نکردن از ظرفیت‌های عظیم کشور، کند بودن روند خصوصی‌سازی و نیز افزایش تعداد حقوق‌بگیران دولتی، مواردی نیست که ظرف یکی دو سال اخیر توسط این دولت بوجود آمده باشد تا رییس قوه قضاییه بخواهد نسبت به آنها به دولت تذکر دهد بلکه اینها مشکلاتی است که به‌علت عدم توجه و قاطعیت و برنامه‌ریزی صحیح و مطلوب، طی سالیان گذشته به‌وجود آمده و همواره مورد تاکید آقای احمدی‌نژاد نیز بوده است و اصولا اقدامات شبانه‌روزی دولت برای حل همین مشکلاتی است که از گذشته به ارث رسیده است. موسوی خاطرنشان کرد: البته طبیعی است جریانات مخالف دولت، هر گونه انتقادی که نسبت به روند مشکلات کشور می‌شود، حتی مشکلاتی که خود آقایان در به‌وجود آمدن آنها نقش داشته‌اند به دولت نهم منتسب کنند.

معاون رییس‌جمهوری اظهار داشت: به نظر اینجانب آقای شاهرودی در این سخنرانی بیش از هر چیز تاکید و تذکرشان به سازمان بازرسی و دیوان محاسبات این بوده که دیدشان در برخورد با مفاسد و جرایم وسیع‌تر شود و عدم‌النفع کشور از عدم اتمام و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های وسیع و ملی ظرف کمترین زمان ممکن را نیز در ضعف مدیریت‌ها لحاظ کنند. وی افزود: اگر این تذکر رییس قوه قضاییه در طی سال‌های گذشته مورد توجه، مداقه و محاسبه قرار گیرد معلوم می‌شود ضعف برخی از دولت‌های گذشته که با اهمال در مسائل اجرایی و کاهلی در رشد و توسعه کشور مسائل سیاسی را مهم‌ترین مشکل کشور قلمداد می‌کردند چه میزان ضرر و زیان متوجه کشور کرده است.

موسوی در رابطه با اظهارات دبیر کل سازمان مجاهدین انقلاب مبنی بر اینکه دولت نهم توانسته به طور کامل و یک دست بر ارکان مختلف نظام تسلط پیدا کرده و همه اهرم‌های مورد نیاز برای پیشبرد برنامه‌های خود را در دست داشته باشد و نیز انتقادات وی از دولت نهم گفت: البته افتخار سه قوه این است که در جریان اصولگرایی به معنای تبعیت از اسلام، انقلاب اسلامی، امام و مقام رهبری هستند اما هم آرمانی و وجود مبانی و اصول مشترک بین سه قوه به معنای تسلط قوه مجریه بر سایر ارکان نظام که هر کدام مستقل بوده و طبق وظایف خود عمل می‌کنند نیست.

وی افزود: دولت نهم بالاترین چالش‌ها را در اخذ رای کابینه و برخی لوایح با مجلس داشته است و در هیچ یک از دوره‌های گذشته، ما شاهد مقاومت مجلس در برابر وزرای معرفی شده از سوی رییس دولت به مجلس به اندازه دولت نهم نبودیم که البته این امر، حق طبیعی مجلس است. موسوی با بیان اینکه در موارد متعددی نیز شاهد اختلاف‌نظر بین دولت و مجلس نسبت به طرح‌ها و لوایح مهم هستیم، گفت: لذا به‌رغم وجود اصول مشترک بین دولت و سایر ارکان نظام، دولت هیچ تسلطی بر سایر قوا نداشته و نباید هم داشته باشد. وی افزود: گذشته از این، ملت به خوبی آگاهند تا چند سال پیش، مشخصا دو قوه مهم کشور یعنی قوای مقننه و مجریه در اختیار منتقدین و مخالفان دولت نهم قرار داشت رسانه‌ها و مطبوعات نیز به نحو چشمگیر و گسترده در خدمت آقایان بودند، لیکن به‌رغم وجود فضای‌مناسب برای کار و تلاش و سازندگی و خدمت به مردم، متاسفانه آقایان فضای کشور را سیاسی کرده و به جای توسعه کشور و رفع محرومیت‌ها، زمان و امکانات را صرف بگومگوهای بی‌حاصل کردند و نتیجه آن را در انتخابات دیدند.

معاون حقوقی و امور مجلس رییس‌جمهوری اظهار کرد: گرچه دوستان سعی در مشوش جلوه دادن فضای کشور و سیاه‌نمایی از اوضاع دارند، لیکن ملت به خوبی شاهد تلاش شبانه روزی دولت نهم در رفع مشکلات متعددی که از دولت‌های قبل به ارث رسیده، است.