نگاه سوم- مراسم رونمایی از کتاب «طوفان دیگری در راه است» نوشته سیدمهدی شجاعی، عصر روز پنج‌شنبه در محل انجمن قلم ایران با حضور محمدباقر قالیباف و جمعی از مدیران و چهره‌های سینمایی، فرهنگی و ادبی برگزار شد. علیرضا رضاداد، مدیرعامل سابق بنیاد سینمایی فارابی در ابتدای این مراسم اقتباس سینماگران از نویسندگان را محور سخن خود قرار داد و گفت: اکنون با تلاش و توجهی که برای امر اقتباس به وجود آمده است، انتظار می‌رود ارتباط جامعه سینماگران با نویسندگان بتواند استمرار یابد و واقعیت این است که ادبیات موتورمحرک سینما است و اگر این حوزه فعال نباشد، سینما هم نمی‌تواند توفیق چندانی پیدا کند. محمدباقر قالیباف، شهردار تهران به عنوان سخنران بعدی که مجری برنامه از او به عنوان مدیرشهری و فرهنگی نام برد، گفت:‌ نقشی که فرهنگ، چهار پنج قلمرو داشته باشیم بحث ادبیات یکی از این حوزه‌ها است که به نظر من اگر در آن جهت اصلی خودش قرار بگیرد، بسیار تاثیرگذار است و می‌تواند در حوزه‌های دیگر نیز نقش‌آفرینی‌های جدی و اساسی داشته باشند. حوزه ادبیات در حوزه‌هایی مثل سینما و تئاتر تاثیرگذاری فراوانی دارد و اگر بحث تشیع و اهل بیت را هم یکی از عناصر تاثیرگذار در فرهنگ کشور بدانیم از ویژگی‌های سیدمهدی شجاعی، تلفیق این دو یعنی ادبیات و اهل بیت است.

محسن چین‌فروشان، مدیرعامل کانون پرورش کودکان و نوجوانان این کتاب را مانیفست شجاعی دانست و گفت: در این اثر می‌توانیم باورها، منش و عقیده سیدمهدی شجاعی را ببینم و خواننده می‌تواند این کتاب را بخواند و شجاعی را بشناسد. این کتاب قطعا مخالفان و موافقان بسیاری خواهد داشت. موافقان این اثر همان کسانی هستند که آثار او را خوانده‌اند و او را می‌شناسند و مخالفان آن جدا از بحث تکنیک به این برمی‌گردد که کتاب از فضای انقلاب و مسائل پس از انقلاب است.همچنین مجید مجیدی با بیان این مطلب که برای من توفیقی است که در مراسم رونمایی کتاب دوست دیرینه‌ام حضور دارم، گفت: دوستی ما به سال ۱۳۵۷ دانشگاه تهران برمی‌گردد. شجاعی دراین سال‌ها در تمام عرصه‌‌هایی که حضور داشته منشا خیر و برکت بوده است.این کارگردان سینما با اشاره به اقتباس فیلم «پدر» از داستان سیدمهدی شجاعی به بیان خاطراتی از همکاری خود با او در سفری به زاهدان پرداخت. امیرحسین فردی، حسین انتظامی و جواد محقق از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.اما در پایان مراسم، سیدمهدی شجاعی گفت: اکنون با یک حس متضاد مواجهم، از یک‌سو خوشحالم که برای یک اتفاق، این حضور شیرین فراهم شده است، و از سوی دیگر، چون این اتفاق فرهنگی به خودم مربوط می‌شود، برایم مطلوب نیست. این نویسنده، درباره تولد «طوفان دیگری در راه است» نیز گفت: نطفه این کار ۲۰ سال پیش منعقد شده و درواقع بین دست‌نوشته‌های اولیه و دست‌نوشته‌های آخر ۲۰ سال طول کشیده است. دلیل این امر هم به‌خاطر تحت تأثیر قرار گرفتن سوژه‌ای در ۲۰ سال پیش بود، و در ادامه به این نتیجه رسیدم که باید با توان بیش‌تر به کار نگارش اثر بپردازم.

او با تاکید بر این دیدگاه که این اثر را مانفیست او می‌داند، متذکر شد: این اثر حدود ۴۰بار توسط دوستان مختلف بازخوانی شده و در این مرحله، کتاب است که باید حرف بزند. همچنین انتظار دارم بعد از مطالعه اثر هم فرصتی برای نقد آن باشد.