نگاه سوم - این روزها به دلیل استعفای «علیرضا رضا داد» از مدیر عاملی بنیاد فارابی شایعات پیرامون حوزه سینمایی کشور بالا گرفته است، شنیده‌ها حاکی از این است که شدت گرفتن اختلاف‌ها میان محمدرضا جعفری جلوه و علیرضا رضا داد دلیل اصلی استعفا بوده است ولی حبیب ایل‌بیگی مدیر روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی هر گونه اختلافی میان جلوه و رضاداد را تکذیب می‌کند. حبیب ایل‌بیگی در پاسخ به این سؤال که محورهای اختلاف میان علیرضا رضاداد و محمدرضا جعفری‌جلوه چه بوده، به خبرگزاری فارس گفت: من در گفت‌وگویی که با آقای رضاداد داشتم، وی هرگونه اختلافی را به شدت تکذیب کرد و تصریح کرد «این یک خط انحرافی است و بر طبل وجود اختلاف کوبیدن است چرا که اصلی‌ترین انگیزه من از این کناره‌گیری همان طور که در نامه منتشر شده هم به آن اشاره کردم، ایجاد امکان استمرار برای مدیریت اکنون سینمای ایران است». به گفته ایل‌بیگی، رضاداد تاکید کرد: میان من و ‌جلوه نه اختلافی بوده و نه هست و ما اصولا اهل اختلاف نیستیم. ایل بیگی در ادامه افزود: رضاداد به من تاکید کرد که به دیگران هم بگو این خط را دنبال نکنند. جواد شمقدری که در روزهای گذشته به دلیل اظهارات جالب و عجیب خود خبرسازترین چهره فرهنگی ایران بوده است استعفای رضا داد را مقدمه یک تحول و ایجاد فرآیندی در سینمای ایران نمی‌داند. مشاور هنری رییس ‌جمهور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: برداشت من این گونه است که استعفای «علیرضا رضاداد» و تغییر مدیریت فارابی، بیش از این که جهت‌گیری مثبتی برای سینمای ایران داشته باشد، ناشی از یک سری حواشی پیرامون قضایا و مشکلاتی است که بین معاونت سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و هیات امنای فارابی گذشته است و بعید می‌دانم که این امر، مقدمه‌ای برای یک تحول و فرآیندی جدید در سینمای ایران باشد. عضو سابق هیات امنای بنیاد سینمایی فارابی افزود: چه آقای رضا داد بماند و چه کسی دیگر به جای ایشان بیاید، این موضوع چندان مهم نیست. قضیه وقتی اهمیت پیدا می‌کند که یک تغییر اساسی در جهت‌گیری کلی بنیاد فارابی و به تبع آن، معاونت سینمایی رخ دهد.

وی در پایان تاکید کرد: تا وقتی که بنیاد فارابی دور از انقلاب و دولت و مردم است، این تغییر و تحولات تاثیر چندانی بر سینمای کشور نخواهد داشت.

از شاه‌حسینی به عنوان جانشین رضاداد یاد می‌شود که از مدیران سابق تلویزیون است و در فاصله سال ۷۴ تا ۸۵ به عنوان مدیرگروه فرهنگ، ‌تاریخ و هنر شبکه یک سیما حضور داشت که در بخش عمده‌ای این ایام نیز با محمدرضا جعفری‌جلوه مدیر آن زمان شبکه یک همکاری داشته است.