نگاه سوم - در افتتاحیه ششمین جشنواره تئاتر بانوان به مناسبت میلاد حضرت فاطمه(س) همچون دوره‌های گذشته از سه بانوی پیشکسوت عرصه هنرهای نمایشی تقدیر می‌شود.

ستاد خبری ششمین جشنواره تئاتر بانوان اعلام کرد ۱۵ تیرماه در آیین آغازین جشنواره و در فضای باز بوستان گفت‌‌وگواز ژاله علو، توران مهرزاد و فهمیه راستکار به پاس سال‌ها حضور و تلاش مستمر در عرصه هنرهای نمایشی تجلیل خواهد شد. ژاله علو، متولد اول فروردین‌ماه ۱۳۰۶ در تهران و فارغ‌التحصیل دانشسرای مقدماتی در تهران و هنرستان هنرپیشگی تهران سال ۱۳۲۹ است.

بیشتر فعالیت‌های وی در رادیو متمرکز بوده است به طوری که در گذشته با خوانندگان بنام همکاری داشته و اشعار آنان را به صورت دکلمه اجرا می‌کرده است.

وی فعالیت بازیگری را از سال ۱۳۲۷ آغاز و سال ۱۳۲۸ برای اولین بار نقش یک دختر جوان را در تئاتر (ماری ماولن) در تئاتر فردوس در حالی که بیشتر از ۱۹سال نداشت اجرا کرده است.

علو در سال ۱۳۳۱ وارد عرصه دوبله نیز شد. مردم این هنرمند پیشکسوت را بیشتر در سریال‌های پربیننده‌ای چون «روزی روزگاری» و «امیرکبیر» به یاد دارند.

توران مهرزاد متولد ۱۳۰۹ در تهران و از سال ۱۳۲۳ وارد عرصه تئاتر شد.

وی سال ۱۳۴۷ با فیلم «تنگه اژدها» به کارگردانی سیامک یاسمی وارد سینما شد.

مهرزاد از سال ۱۳۳۸ دوبله را نیز تجربه کرد. وی همچنین خواهر «ایران بزرگمهر» دوبلور است.

فهیمه راستکار سال ۱۳۱۳ در تهران متولد شد و فارغ‌التحصیل زبان فرانسه است. او از سال ۱۳۳۰ بازیگری در تئاتر را آغاز کرد و از سال ۱۳۴۲ وارد عرصه دوبله شد.

راستکار از سال ۱۳۵۲ با فیلم «مغول‌ها» ساخت پرویز کیمیاوی وارد عرصه سینما شد.

از کارهای زیبا و تاثیرگذار تئاتر وی می‌توان به اجرای «باغ آلبالو» نوشته آنتوان چخوف در تئاتر شهدا اشاره کرد.

وی در‌حال‌حاضر به کارگردانی تئاتر نیز مشغول است و یک کارگاه آموزش بدن و بیان بازیگری را تشکیل داده است.