دبیر انجمن برنج ایران:

مشروح توافق وزیران جهاد کشاورزی و بازرگانی درباره واردات محصولات کشاورزی اعلام شود

توافق وزرای جهاد کشاورزی و بازرگانی برای لغو مجوزهای قبل از ورود محصولات کشاورزی، می‌تواند دغدغه‌های بسیاری ایجاد کند.

به گزارش ایسنا، جمیل علیزاده شایق، دبیر انجمن برنج ایران، درباره این توافق که در حضور رییس‌جمهور انجام شد، اظهار کرد: این خبر، بسیار مبهم، پیچیده و گنگ است و می‌تواند دغدغه‌های بسیاری ایجاد کند. او با یادآوری مشکلات تولیدکنندگان برنج داخلی، به دلیل ورود بیش از نیاز این محصول به کشور گفت: اگر این توافق در مورد محصولاتی مثل سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی صورت گرفته باید کاملا روشن شود تا تولیدکنندگان برنج کشور بیش از این دچار نگرانی نشوند. دبیر انجمن برنج ایران افزود: برنج‌کاران در انتظار مشروح این توافق هستند. به گفته مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های صنایع دستی به زودی:

اعضای تعاونی‌های صنایع دستی بیمه می‌شوند

مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های صنایع دستی کشور درباره علت تاخیر در بیمه کردن اعضای تعاونی‌های صنایع دستی گفت: تغییر وزرای رفاه و تامین‌اجتماعی و تعاون اجرای این طرح را با تاخیر مواجه کرد.

محسن محسنی، در گفت‌وگو با خبرگزاری موج افزود: به تازگی مذاکراتی با وزیر رفاه و تامین اجتماعی داشته‌ایم که وی با عملیاتی شدن این طرح موافقت کرد و بیمه کردن اعضای این تعاونی‌ها با یارانه‌ ۴میلیارد تومانی به زودی آغاز می‌شود. مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های صنایع دستی کشور در خصوص طرح استفاده از صنایع دستی در سبد جوایز بانک‌ها اظهار داشت: در حال حاضر بانک‌های ملی و رفاه استفاده از صنایع دستی در سبد جوایزی خود را عملی کرده‌اند، بانک ملی ۲میلیارد ریال و بانک رفاه ۳میلیارد ریال از جوایز خود را به صنایع دستی اختصاص داده‌اند. وی افزود: بانک ملت نیز تا سقف ۱۰میلیارد ریال صنایع دستی را در سبد جوایزی خود قرار داده است. ضمن آنکه بانک کشاورزی و تجارت نیز در حال انجام کار کارشناسی و مذاکرات برای عملیاتی کردن این طرح هستند. محسنی درباره طرح استفاده از صنایع دستی در خودروهای داخلی گفت: به‌رغم پیگیری‌های بسیار اتحادیه صنایع دستی به دلایلی که مشخص نیست خودروسازان با استفاده از چند محصول پیشنهاد داده شده توسط اتحادیه موافقت نکرده و اتحادیه در حال بررسی و انجام کارشناسی برای استفاده از سایر محصولات کاربردی در خودروها است.

دبیر انجمن نساجی:

بخشودگی ما به التفاوت تسهیلات ارزی مسکوت مانده است

دبیر انجمن صنایع نساجی گفت: بخشودگی ما به التفاوت تسهیلات ارزی دریافت شده از سوی صنایع نساجی در هیات دولت مسکوت مانده است.

جمشید بصیری، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: بر اساس مصوبه دولت در سال ۸۰، برای نوسازی صنایع نساجی ۵۸۰ میلیون یورو اعتبار در نظر گرفته شد که ۲۸۳میلیون یورو آن توسط ۶۳ واحد نساجی دریافت شد. در آن زمان قیمت یورو ۷۲۰ تومان بود اما بدلیل نوسانات قیمت، بهای این ارز به هزار و ۲۰۰تومان رسید.

وی با بیان اینکه بر این اساس سایر واحدهای نساجی عطای دریافت تسهیلات را به لقای آن بخشیدند، افزود: با توجه به اختلاف ۵۰۰ تومانی ارز دریافت شده با تعهداتی که باید پرداخت شود، واحدها امکان باز پس دادن این تسهیلات را ندارند. بصیری در خصوص آخرین اقدامات انجام شده به این منظور، خاطر نشان کرد: ۱۷۰ نماینده مجلس طی نامه‌ای از رییس جمهوری خواستار بخشودگی ما به التفاوت ۵۰۰ تومانی تسهیلات ارزی پرداخت شده، شدند. رییس‌جمهوری نیز در دیدار با متولیان صنعت نساجی، موافقت خود را با این امر اعلام کرد. بصیری اضافه کرد: معاون اول رییس‌جمهوری و مسوولان وزارت صنایع و معادن نیز موافق این بخشودگی هستند و قرار بود موضوع در هیات دولت مطرح شود. وی گفت: از آن زمان تا کنون مساله در دولت مسکوت مانده و تماس‌های ما برای اطلاع از نتیجه بی پاسخ مانده است.

بنیانگذار انجمن متخصصان صنایع غذایی:

صنایع غذایی تمایل به حضور در بازارهای جهانی ندارند

محصولات کشاورزی ایران به واسطه استعدادهای اقلیمی، قابلیت رقابت در جهان را دارا است. سید محمد حسینی، بنیانگذار انجمن متخصصان صنایع غذایی کشور، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب افزود: اگر مشکلات اداری حل شود، به خوبی قادر به رقابت در بازارهای جهانی خواهیم بود. او با بیان این که صنعت غذایی ایران به حمایت‌های معنوی بیش از حمایت‌های مالی نیاز دارد، ادامه داد: منظور از حمایت‌های معنوی تسریع و تسهیل کار صنعتگران و همچنین حمایت‌های حقوقی از آنها است. حسینی با اشاره به تبصره ۲ از بند ۱۶ قانون بودجه ۸۵ که طبق آن اولویت طرح‌های زودبازده به صنعت غذایی اختصاص یافته است، اذعان کرد: یکی از مشکلات صادرات صنایع غذایی نبود سرعت عمل در این بخش است. وی افزود: در نظام صادرات این صنعت با مشکلاتی چون ثبات قیمت ارز و به دنبال آن بالا رفتن هزینه‌ها، تاخیر در پرداخت جایزه صادراتی و مبلغ پایین آن مواجه هستیم. مسوول هماهنگی فراکسیون صنایع غذایی در مجلس تصریح کرد: این مشکلات سبب توجیه نشدن صادرات از نظر مالی برای شرکت‌ها و رغبت نداشتن آنها برای حضور در این عرصه است. حسینی یکی از دلایل شکست در سرمایه‌گذاری در این زمینه را تخصص نداشتن سرمایه‌گذاران دانست و گفت: برای موفقیت در این بخش نیاز به سرمایه‌گذاری صحیح در این بخش داریم.

شعبه انجمن بتن ایران در خوزستان فعالیت خود راآغازکرد

انجمن بتن ایران، شعبه استان خوزستان فعالیت خود را دراهواز آغازکرد. به گزارش ایرنا، رییس این انجمن در مراسم افتتاح این شعبه با بیان اینکه انجمن بتن شعبه خوزستان با ۳۸عضو کارخود را آغاز می‌کند، افزود: انجمن بتن هم اکنون در چهار استان کشور فعال است. منوچهر امامقلی بابادی اضافه کرد: انتخابات اعضای انجمن، ماه گذشته در دانشکده علوم دریایی خرمشهر برگزار و اعضای آن مشخص شدند. وی گفت: هدف از راه اندازی انجمن، قانونمند کردن استفاده از بتن و ارائه راهنمایی‌های صحیح در جهت استفاده بهینه از آن در استان است.