نایب رییس اتحادیه تعاونی‌های اعتبار:

تاسیس بانک توسعه تعاون ضروری است

نایب رییس اتحادیه تعاونی‌های اعتبار گفت: ایجاد بانک توسعه تعاون از ضروریات بخش‌تعاون است زیرا موجب رونق اقتصادی و ارتقای سهم این بخش در اقتصاد ملی می‌شود.

حجت‌الاسلام سید‌امین جوادی، در گفت‌وگو با ایرنا، گفت: بخش تعاون از موقعیت‌های بسیار خوبی برای رشد و شکوفایی برخوردار است و باید با حمایت‌های بیشتر مسوولان زمینه‌ای فراهم شود که سهم فعلی آن در اقتصاد ملی افزایش یابد.

عضو اتحادیه تعاونی‌های اعتبار قاره آسیا (ACCU )گفت: به‌رغم موقعیت و ظرفیت‌های خاص بخش تعاون کشور و تعداد تعاونی‌ها، هنوز جایگاه این بخش در اقتصاد ملی کشورمان ۵درصد است.

جوادی گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده باید سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی تا پایان برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه به ترتیب به ۱۵ و ۲۵درصد افزایش یابد. او لازمه‌ تحقق این امر را تاسیس بانک توسعه تعاون دانست و افزود: تاسیس این بانک در قانون بخش تعاون کشور تاکید شده است. براساس این گزارش، تاکنون ۹۰هزار اتحادیه و شرکت تعاونی در سطح کشور به ثبت رسیده اما فعالیت حدود یک سوم آنها راکد است. رییس اتحادیه تالارهای پذیرایی و ظروف کرایه تهران:

۵۰ تالار پذیرایی در تهران تعطیل است

رییس اتحادیه تالارهای پذیرایی و ظروف کرایه تهران گفت: فعالیت بیش از ۵۰ تالار پذیرایی به دلیل مشکلاتی از جمله پرداخت نکردن عوارض شهرداری به صورت بلاتکلیف و تعطیل است.

خسرو ابراهیمی، در گفت‌وگو با ایرنا افزود: افزایش عوارض دریافتی شهرداری تهران تا ۱۲درصد، این واحدهای صنفی را با مشکلات زیادی مواجه کرد.

وی گفت: با شکایت این اتحادیه از شهرداری تهران به دیوان عدالت اداری، طبق حکم دیوان عدالت اداری، شهرداری تهران تنها مجاز به‌دریافت دو درصد عوارض از برگزاری هر مراسم در تالارهای پذیرایی شد که حکم دیوان عدالت اداری منجر به لغو صورتجلسه شماره ۴۴ شورای شهر تهران مبنی بر پرداخت ۱۲درصدی عوارض تالارها به شهرداری تهران نیز شد. ابراهیمی تاکید کرد: این در حالی است که هم‌اکنون پرونده برخی‌از این واحدهای صنفی‌همچنان در شهرداری تهران بدون هیچگونه رسیدگی به صورت بلاتکلیف باقی مانده است. وی افزایش مالیات، حق بیمه و استقبال کم را از دیگر مشکلات تالارهای پذیرایی دانست و گفت: با افزایش قیمت تالارها، استفاده قشرهای کم درآمد از این واحدهای پذیرایی کمتر شده و آنان در منازل و مکان‌های دیگر مراسم برگزار می‌کنند.

رییس اتحادیه تالارهای پذیرایی تهران افزود: تالارها با وجود پرداخت هزینه‌های مختلف، در طول سال فقط یکصد روز زمینه فعالیت دارند که ادامه این روند به زیان صاحبان تالارها است.