اعضای جدید هیات مدیره ۹ نفره کانون عالی کارفرمایان ایران چهارشنبه هفته‌ای که گذشت با تشکیل مجمع موسس این کانون و با حضور تعدادی از انجمن‌های کارفرمایی انتخاب شدند. به گزارش ایسنا، به دنبال ابطال انتخابات مجمع عمومی‌ کانون عالی قبلی کارفرمایان ایران از سوی ناظران وزارت کار و امور اجتماعی و انحلال این کانون از سوی اداره کل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت کار و امور اجتماعی که با واکنش شدید اعضای هیات مدیره کانون و طرح شکایت در دیوان عدالت اداری منجر شد، اعضای هیات مدیره کانون عالی جدید کارفرمایان کار خود را به صورت رسمی‌ آغاز کردند.

در حالی که در یک ماه و نیم گذشته کانون عالی سابق کارفرمایان ایران منتظر رای دیوان عدالت اداری نشسته بودند، تعدادی از تشکل‌های کارفرمایی با عنوان هیات موسس کانون عالی کارفرمایان فعالیت خود را آغاز کردند و اولین جلسه خود را ۱۸ آذر ماه با حضور ۳۵ تشکل برگزار کردند تا این که ۲۹ آذرماه مجمع موسس این کانون با حضور نظری جلالی، معاون روابط کار وزارت کار و امور اجتماعی، برگزار شد.

در این مجمع پس از ارائه گزارشی درباره فعالیت‌های هیات موسس، اساسنامه جدیدی برای این کانون جدید به تصویب رسید. این در حالی است که صبح همان روز معاون وزیر کار و امور اجتماعی گفته بود ساختار کانون عالی کارفرمایان هیچ تغییری نمی‌کند و با همان ساختار قبلی تنها اعضای هیات مدیره جدید انتخاب می‌شوند.

براساس این گزارش، هیات موسس با تشکیل کمیته‌ای هفت نفره از زمان منحل اعلام شدن کانون قبلی از سوی وزارت کار و امور اجتماعی، اقدامات لازم برای تهیه اساسنامه جدید را آغاز کرده و نظر مثبت وزارت کار و امور اجتماعی را درباره اساسنامه جدید نیز جلب کرده که در مجمع روز چهارشنبه این اساسنامه به تصویب مجمع رسید و مقرر شد که اصلاحات احتمالی این اساسنامه در مجمع عمومی‌ فوق العاده بعدی بررسی و تصویب شود. پس از تصویب اساسنامه نیز تعیین اعضای هیات مدیره به رای گذاشته شد که پنج نفر از اعضای هیات مدیره جدید از بخش «صنعت» و چهار نفر دیگر از بخش «حرفه» بودند.

در این رای‌گیری محسن خلیلی، عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان توزیع‌کننده گاز مایع ایران، ابوالفضل احمدخانلو، عضو هیات مدیره انجمن‌های صنفی صنایع آرد ایران، جمال رازقی جهرمی، ‌دبیر کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی فارس، ولی‌اله داوود آبادی، رییس انجمن صنفی صنایع کنسانتره و آب میوه، محمدرضا سروش عضو هیات مدیره انجمن خودرو‌سازان ایران، بهاءالدین ادب، رییس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های ساختمانی، منوچهر اقبالی عضو هیات مدیره انجمن صنفی پیمانکاران، تاسیسات و تجهیزات صنعتی ایران، فرامرز مفتخر عضو هیات مدیره انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی و حسین صلاح ورزی عضو کانون کارفرمایان استان لرستان به عنوان اعضای هیات مدیره و ابوالحسن حسینی عضو هیات مدیره انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران به عنوان بازرس انتخاب شدند.

بهاءالدین ادب، عضو هیات‌مدیره کانون عالی جدید کارفرمایان درباره فعالیت این کانون گفت: کارفرمایان را به جایگاه واقعی و شایسته آن‌ها در کشور خواهیم رساند. کانون عالی کارفرمایان از اختیارات قانونی خود به نفع کار، اشتغال و تنظیم روابط کار استفاده خواهد کرد.

وی گفت: ساختار و ارکان کانون در مجمع روز چهارشنبه هیچ تغییری نکرد و تنها در اساسنامه قبلی کانون عالی کارفرمایان ایران اصلاحاتی انجام شد، اما کل اساسنامه تغییری نداشته است.

او درباره جلسه تعیین رییس هیات مدیره، نایب رییس و خزانه دار افزود: هیات موسس باید از اعضای هیات مدیره برای برگزاری جلسه دعوت کنند که امیدوارم این جلسه هفته آینده برگزار شود.

ادب افزود: هیات مدیره در جلسات ابتدایی، نمایندگان خود در شورای عالی کار، شورای عالی تامین اجتماعی و شورای عالی اشتغال را معرفی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه حدود ۶۰ تشکل کارفرمایی روز چهارشنبه در مجمع موسس کانون عالی کارفرمایان شرکت کردند، تصریح کرد: برخی از تشکل‌ها را کانون‌های استانی تشکیل می‌دادند که تعداد زیادی از انجمن‌ها زیر نظر این کانون‌ها فعالیت می‌کنند، اما انجمن‌های کارفرمایی از تمام استان‌ها در این مجمع حضور داشتند.

عضو هیات مدیره کانون عالی جدید کارفرمایان ایران درباره فعالیت کانون جدید گفت: کانون عالی کارفرمایان قبلی به صورت کامل و جامع کار نکرد، از این رو یکی از مهمترین برنامه‌های ما رسیدن به جایگاه واقعی و شایسته کارفرمایان در کشور است و تصمیمات لازم در این باره گرفته خواهد شد.

وی افزود: کانون عالی تنها به انجام کارهای معمولی و روزانه بسنده نکرده و با اختیارات قانونی خود در تمام زمینه‌ها به نفع کار و اشتغال و تنظیم روابط کار اقدام خواهد کرد، از این رو میزان فعالیت این کانون بیشتر از کانون قبلی خواهد بود.