اولیای مرگبار آخرین هری‌ پاتر

«جی‌کی رولینگ» نویسنده رشته داستان‌های هری‌پاتر تیتر کتاب هفتم (آخرین قسمت) رمان پرفروش خود را اعلام کرد.

رولینگ در سایت رسمی خود اعلام کرده است که کتاب پایانی مجموعه هری پاتر «اولیای مرگبار» نام خواهد داشت. با اینکه چاپ کتاب هنوز آغاز نشده، اما تردیدی نیست که جلد آخر هری پاتر نیز با استقبال فراوان روبه‌رو خواهد شد.میان طرفداران بی شمار کتاب حدس و گمان درباره پایان آن بالا گرفته است. کتاب هفتم به ویژه از این نظر هیجان انگیز است که سرنوشت نهایی قهرمان داستان را روایت می‌کند.رولینگ فاش کرده است که در کتاب آخر دو تن از شخصیت های کتاب می‌میرند. بسیاری تصور می‌کنند که یکی از آنها می‌تواند خود هری‌پاتر باشد.این نویسنده بریتانیایی او که زمانی کتاب‌هایش را در کافه‌ای در ادینبورگ می‌نوشت، اکنون پر درآمدترین نویسنده جهان است.براساس فهرستی که سال گذشته از پردرآمدترین افراد در بریتانیا منتشر شد، رولینگ در سال ۲۰۰۳، ۱۲۵میلیون پوند درآمد داشته است.رشته کتاب‌های هری‌پاتر به ۶۰ زبان از هندی گرفته تا زبان باستانی یونان ترجمه و در بیش از ۲۰۰ کشور جهان عرضه شده است. اسناد مربوط به جان لنون منتشر شد

پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی، گزارش‌های مربوط به تحت نظر داشتن جان لنون را پس از یک جدال حقوقی طولانی منتشر کرد.این اسناد در برگیرنده جزئیات تازه‌ای از پیوستن لنون به احزاب چپ‌گرا و ضد جنگ در اوایل دهه ۷۰ میلادی در لندن است.

به گزارش بی‌بی‌سی، جان وینر، مورخ به لوس‌آنجلس تایمز گفت: این اسناد نشان دهنده تعلق لنون به چپ‌گرایان بریتانیا بود و آنها از او خواسته بودند که یک کتابفروشی باز کند.وینر در ۲۵ سال گذشته تلاش کرده بود تا اسناد اف‌بی‌آی را به دست بیاورد که بیانگر دخالت اف‌بی‌آی در مسائل امنیتی کشور دیگری است. در سال ۱۹۷۲، لنون کارزاری برای صلح را با شعار مشهور «ماندن توی رختخواب» رهبری کرد که علیه جنگ ویتنام بود.این امر او را به هدفی برای کارگزاران آمریکا بدل کرد که او را تحت نظر بگیرند و به استراق سمع علیه وی بپردازند تا اطلاعاتی در باره این عضو سابق گروه بیتل‌ها جمع‌آوری کنند. این اسناد همچنین به مصاحبه وی با انتشاراتی چپ گرای Red Mole (خال سرخ) و حمایتش از چریک‌های کامبوج که علیه آمریکا می‌جنگیدند اشاره می‌کند.وینر، نخستین بار در سال ۱۹۸۱ درخواست دستیابی به این اسناد را کرد و چندین ماه بعد تصمیم گرفت به دنبال قتل این خواننده، کتابی درباره لنون بنویسد. برخی از اسناد محرمانه در این باره منتشر شدند، اما اف‌بی‌آی گفته بود که بقیه اسناد از قانون آزادی اطلاعات مستثنی هستند.این مورخ علیه دولت آمریکا اقامه دعوی کرد و در سال ۱۹۹۷ به برخی دیگر از اسناد محرمانه که بخشی از مدارک اف‌بی‌آی در باره جان لنون بود، دست یافت.اما مسوولان وزارت دادگستری آمریکا همچنان از در اختیار قرار دادن ده صفحه نهایی این مدارک تا زمانی که یک قاضی فدرال دستور قابل دسترسی کردن آنها را داد، خودداری می‌کردند.اف‌بی‌آی استدلال می‌کرد که در دسترس همگان قرار دادن اطلاعات ممکن است روابط دیپلماتیک، سیاسی و یا اقتصادی ایالات متحده آمریکا با سایر کشورها را دستخوش خطر سازد.اسناد محرمانه منتشر شده اف‌بی‌آی آشکارا نشانگر تحت نظر داشتن جان لنون در سال‌های ۱۹۷۱ و ۱۹۷۲ است. جان لنون در هشتم دسامبر ۱۹۸۰ به ضرب گلوله درنیویورک کشته شد.