موفق‌ترین برندهای گوشی تلفن‌همراه
گروه کامپیوتر- هیچ فرقی ندارد که از کدام قشر جامعه و یا حتی با کمی اغماض در چه وضعیتی به لحاظ اقتصادی باشید تا در جیب، کیف یا دستتان یک گوشی موبایل قرار داشته باشد.

این وسیله ارتباطی با گسترش فضای رقابتی میان تولیدکنندگان و قابلیت‌های جدیدی که هر روز به آن اضافه می‌شود، این روزها به یکی از محبوب‌ترین پدیده‌های تکنولوژی قرن تبدیل شده است.
به این ترتیب شاید چندان هم عجیب و دور از ذهن نباشد که کارشناسان اعلام کنند بازارجهانی گوشی موبایل یک قدم دیگر به سمت صادرات یک‌میلیارد گوشی در سال برداشته است.
در حقیقت این پیش‌بینی کارشناسان به دنبال صادرات ۹/۲۵۴میلیون دستگاه گوشی موبایل تنها در فصل سوم امسال، صورت گرفت.
براساس آخرین گزارش موسسه تحقیقاتی IDC در این زمینه، صادرات جهانی گوشی موبایل در مقایسه با فصل دوم تا 9/7درصد و نسبت به سال گذشته در همین زمان تا 21درصد افزایش پیدا کرده است.
به گفته «ریان ریت» یکی از تحلیلگران IDC، هر سال در فصل سوم، بازار جهانی گوشی موبایل شاهد رشد قابل توجهی است که این رشد اغلب در نتیجه تلاش تولیدکنندگان و واسطه‌ها جهت آماده شدن برای فصل تعطیلات، اتفاق می‌افتد.
او ادامه می‌دهد: «مدل‌های جدید به تدریج و با نزدیک شدن به تعطیلات سال نو روی قفسه فروشگاه‌ها قرار می‌گیرند، واسطه‌ها و بازاریابان همه‌جا دیده می‌شوند و زمزمه گوشی‌های مدل روز کاربران را به خرید یا تعویض گوشی‌های موبایل خود ترغیب می‌کند.»
حضور پررنگ تولیدکنندگان برتر گوشی‌ موبایل در فصل گذشته و نزدیک‌‌تر شدن به صادرات یک‌میلیاردی این محصول در طول یک سال در واقع اتفاق مهمی در روند توسعه این صنعت خواهد بود.
در این میان اما گویا بازار کشورهای در حال توسعه هدف اصلی تولیدکنندگان گوشی موبایل است.
«ریت» در این مورد می‌گوید: «بازار این کشورها به دلیل علاقه کاربران آنها به همراه شدن با پیشرفت تکنولوژی و تجربه کار با ابزارهای جدید، فرصت خوبی برای تولیدکنندگان به حساب می‌آیند. در حالی که این اتفاق برای کاربران کشورهای پیشرفته به روندی معمول و تکراری تبدیل شده است.»
این در حالی است که به عقیده کارشناسان با نزدیک شدن به فصل تعطیلات سلیقه بازار بیشتر به سمت گوشی‌هایی با قابلیت ضبط و پخش موسیقی متمایل شده است.
برندهای برتر بازار گوشی موبایل در فصل گذشته


Nokia: تولیدکننده پرطرفدار فنلاندی با صادرات ۵/۸۸میلیون گوشی در فصل سوم یک‌بار دیگر رکورد جدید را در این صنعت ثبت کرد. بررسی میزان رشد فروش محصولات این شرکت در چین و کشورهای آسیای پاسیفیک، بر باقی ماندن Nokia به عنوان بزرگ‌ترین فروشنده گوشی موبایل در بازار کشورهای در حال توسعه تاکید می‌کند.
در واقع با وجود تبلیغات گسترده Nokia برای تولیدات گران‌قیمت و پیشرفته خود میزان صادرات این شرکت نشان‌دهنده ادامه روند تولیدی آن در محصولات ارزان‌قیمت‌تر و مطابق با نیاز عمومی بازار است.
Motorola: شرکت آمریکایی Motorola هم با تولید و عرضه گسترده گوشی‌های پرطرفدار خانواده RAZA مانند KRZR، RAZR MAXX و RIZR ضمن ادامه روند رشد شش ماهه خود سعی دارد سهم خود را از بازار جهانی گوشی‌های موبایل افزایش دهد.
Samsung: این شرکت با رساندن میزان صادرات محصولات خود به مرز 30میلیون گوشی در فصل سوم توانست با فاصله قابل توجهی (صادرات حدود 10میلیون گوشی بیشتر) از چهارمین تولیدکننده برتر این بازار جلو بزند.
طبق نظر کارشناسان موفقیت Samsung در این فصل به دنبال عرضه گوشی‌های باریک و مدل روز سری Ultra-Edition در بازار اروپا و آمریکای شمالی بوده است.
Sony Ericsson: این شرکت با صادرات 8/19میلیون گوشی اگرچه نتوانست مانند رقبای دیگرش به رکورد قابل توجهی در میزان صادرات محصولات خود برسد، اما با رشد سالانه 2/42درصد بیشترین میزان رشد سالانه را به خود اختصاص داد.
LG Electronics: شرکت LG علاوه بر ثبت رکورد جدیدی در میزان صادرات خود در یک فصل توانست حضور ضعیف خود را در فصل اول و دوم امسال جبران کند. به عقیده کارشناسان، فروش قابل توجه گوشی شکلات این شرکت به خصوص در بازار آمریکای شمالی، اروپا و البته کره در واقع همان فاکتوری بود که LG برای افزایش سهم خود به آن نیاز داشت.