معاون فنی شرکت ارتباطات سیار گفت: دو GC «بهین ارتباط» و «پارس ایراتل» تا زمانی که پروژه توسعه شبکه تلفن‌همراه را به پایان نرسانده‌اند، نمی‌توانند هیچ پروژه مخابراتی دیگری را انجام داده یا قبول کنند. حسن رضوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد:‌ این دستورالعمل برای تمرکز بیشتر GC‌ها روی تعهداتشان صادر شده است. به‌طور حتم اگر آنها بتوانند این پروژه را به اتمام برسانند، خواهند توانست سایر پروژه‌ها را در اختیار بگیرند.

معاون فنی شرکت ارتباطات سیار در پاسخ به این پرسش که با توجه به این‌که یکی از شرکای شرکت بهین ارتباط در یکی از شرکت‌های عضو کنسرسیوم تولید تجهیزات‌ شش‌میلیونی تلفن‌همراه قرار دارد و ‌آیا این باعث حذف این شرکت از این کنسرسیوم خواهد شد، گفت: در این رابطه اطلاعی ندارم، کنسرسیوم قوانین خاص خودش را دارد و باید مسوول آن پاسخگو باشد.

اما هوشنگ کشوری، یکی از اعضای هیات‌مدیره شرکت بهین ارتباط، با تایید حذف آنها از سایر پروژه‌های شرکت مخابرات، گفت: به ما اعلام کردند که تا اطلاع ثانوی نباید پروژه‌ای به ما واگذار شود و تقریبا با این دستور‌العمل بازنشسته شده‌ایم.

وی ادامه داد: شرکت ما مجموعه‌ای از توان داخلی بود که تاکنون ۴۵۰ سایت را راه‌اندازی کرده که تعداد سایت‌هایش‌ از میزان سایت‌های دو پیمانکار دیگر بیشتر است، ما در حالی که عملکرد بهتری نسبت به دو شرکت خارجی داشتیم، در لیست سیاه قرار گرفته‌ایم، در حالی که به دو شرکت دیگر، تنها به دلیل این که خارجی هستند، فشار کمتری وارد می‌شود.

او در پایان تصریح کرد:‌ به طور حتم، این پروژه پایانی شرکت خواهد بود، مگر این که مسوولان شرکت مخابرات تصمیم خود را عوض کنند.

اما فولادی، مدیر عامل شرکت پارس ایراتل، با رد قرار گرفتن نام این شرکت در لیست سیاه مخابرات گفت: چنین موضوعی صحت ندارد و تنها نامه‌ای مبنی بر کاهش ۴۰درصدی پروژه به ما ارسال شده است. حضور یکی از شرکای شرکت‌های یادشده، به‌عنوان مدیرعامل در یکی از شرکت‌های عضو کنسرسیوم تولید تجهیزات شش‌میلیونی تلفن‌همراه، شبهه‌ای را مبنی بر خروج این شرکت از این کنسرسیوم ایجاد کرد که در همین راستا محمد ابراهیم مطلع، یکی از اعضای کنسرسیوم شش‌میلیونی، گفت: این مساله هیچ ارتباطی با شرکت میکروموج نخواهد داشت، میکروموج و بهین ارتباط دو شخصیت حقوقی جداگانه‌ای دارند و مستقل از یکدیگرند. وی ادامه داد: سهامدار بودن‌ مدیر عامل شرکت میکروموج در شرکت بهین ارتباط، هیچ تاثیری روی کنسرسیوم شش‌میلیونی نخواهد داشت و مانعی برای حضور شرکت میکروموج در این کنسرسیوم ایجاد نخواهد کرد.

سه شرکت پیمانکار شرکت ارتباطات سیار قراردادی را به منظور توسعه چهارمیلیونی شبکه تلفن‌همراه با این شرکت منعقد کرده و متعهد شده بودند که تا اواخر اردیبهشت‌ماه سال‌جاری به تمام تعهدات خود عمل کنند،‌ اما طبق اعلام مسوولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، آنها در این مدت نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند.