پاکستان به دنبال نهایی کردن مذاکرات خط لوله صلح

نخست وزیر پاکستان بر تعهد این کشور به اجرایی کردن پروژه خط لوله صادرات گاز «ایران-پاکستان-هند» تاکید کرد.

به گزارش شانا، پایگاه اینترنتی «دیلی تایمز» به نقل از شوکت عزیز اعلام کرد: گفت‌وگوهای تهران و اسلام آباد برای نهایی کردن اجرای پروژه خط لوله صادرات گاز، به مرحله تعیین قیمت گاز رسیده است.

وی با اشاره به مذاکراتی که تاکنون برای اجرای پروژه خط لوله صلح انجام شده است، احداث این خط لوله را امکان‌پذیر خواند و گفت: پاکستان برای تکمیل مذاکرات و آغاز اجرای این پروژه برنامه‌ریزی کرده است. شوکت عزیز با تضمین امنیت کامل اجرای پروژه خط لوله صادرات گاز «ایران-پاکستان-هند» در خاک پاکستان، تصریح کرد: این پروژه تامین کننده نیازهای هر سه کشور خواهد بود، ضمن آن که شرایط را برای گسترش و توسعه اقتصادی هر یک از آنها فراهم می‌کند.

وی افزود: نیازهای پاکستان به انرژی در حال افزایش است و اسلام آباد برای تضمین تامین این نیازها در آینده، با کشورهای مختلف گفت‌وگو می‌کند. این گزارش حاکی است، نخست وزیر پاکستان پیش از این، احداث خط لوله صلح را برای تحقق اهداف رشد اقتصادی منطقه، حیاتی خوانده بود و با اشاره به نیاز رو به رشد انرژی در منطقه آسیای‌جنوبی، بر ضرورت نهایی کردن سریع‌تر مذاکرات مربوط به آن، تاکید کرده بود. به گفته وی، اجرای این پروژه، افزون بر نتایج اقتصادی مثبت، با ایجاد وابستگی متقابل و پیوند میان کشورها می‌تواند صلح را در منطقه گسترش دهد.