فعالیت واقع بینانه و به دور از خودخواهی

اعضای کمیته سیاسی جبهه پیروان خط امام و رهبری با حبیب‌ا... عسگراولادی دبیر کل این جبهه دیدار کردند.

غلامحسین امیری، دبیر این کمیته‌ با اشاره به برگزاری این جلسه به ایسنا گفت: آقای عسگر اولادی از احزاب و گروه‌های سیاسی خواستند در فعالیت‌های خود از خودخواهی دست بردارند و واقع‌بینانه رفتار کنند.

وی افزود: آقای عسگراولادی هم‌چنین از احزاب و گروه‌های سیاسی خواست عملکردشان در راستای وحدت و اتحاد ملی باشد. تعیین مسوول دفتر انتخابات جبهه مشارکت

شمس‌الدین وهابی در آستانه انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی به عنوان مسوول دفتر دائمی انتخابات حزب مشارکت

انتخاب شد.

به گزارش روابط عمومی حزب مشارکت ایران اسلامی در آخرین جلسه شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی، نسبت به اتخاذ روش‌هایی که به بهانه ترویج ارزش‌های دینی، منزلت و حرمت اشخاص مختلف را زیر سوال می‌برد، ابراز نگرانی شد.

در این جلسه پس از تبادل آخرین اخبار داخلی و خارجی، اعضای حاضر با اشاره به سوابق و تجربه‌های منفی گذشته در ترویج اجباری ارزش‌های دینی یا برخی سبک‌های زندگی، آن هم با تفسیرهای خاص و رسمی، خواستار تجدید نظر نهادهای دولتی و انتظامی در این روش‌ها شدند و استمرار مسیر فعلی را منجر به گسترش فرهنگ تظاهر و ریا و غیر سازنده ارزیابی کردند. در این جلسه با رای‌گیری از اعضا، شمس‌الدین وهابی به عنوان مسئول دفتر دائمی انتخابات و هادی سمتی به عنوان عضو جدید دفتر سیاسی انتخاب شدند.

طرفداری افراطی از رییس‌جمهوری

یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: امروزه بسیاری از افراد را مشاهده می‌کنیم که به گونه‌ای افراطی از احمدی‌نژاد طرفداری و برایشان تبلیغ می‌کنند. البته طرفداری و تبلیغ کردن از ریاست جمهوری بسیار خوب است، اما این طرفداری و تبلیغ اگر چشم بسته و افراطی باشد و منطق را از یاد ببریم، نه تنها نفعی برای ریاست جمهوری ندارد، بلکه باعث تبلیغ منفی و آزرده شدن خاطر مردم از چنین مبلغانی خواهد شد.

محمدهادی ربانی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: البته عده بسیار زیادی هم که امروز گوی طرفداری، ثنا و ستایش را از دیگران ربوده‌اند، زمان انتخابات، نظرشان بر دیگران بود و حتی دکتر احمدی‌نژاد را فاقد ویژگی‌های خاص برای تصدی ریاست جمهوری می‌دانستند و در حالی که هم‌اکنون نظرشان برگشته است.

حلقه‌ای از معتدلین هر دو جناح

عضو شورای مرکزی مجمع ورحانیون مبارز، اعتدال و عقلانیت را دو ویژگی اصلی و اساسی شخصیت‌های تاثیرگذار در دو جریان سیاسی کشور برای هدایت گرو‌ه‌ها برشمرد و گفت: شخصیت‌هایی می‌توانند در عرصه انتخابات مجلس نقش‌آفرینی کنند که کاملا معتدل بوده و از عقلانیت و خردورزی کافی برخوردار باشند. محمد مقدم افزود: اگر شخصیت‌های برجسته در هر دو جناح، ویژگی‌های مذکور را دارا باشند، علی‌القاعده می‌توانند به گرو‌ه‌ها جهت به صحنه آوردن کاندیداهایی که در راستای منافع ملی گام برمی‌دارند کمک کنند.

صیانت دو جناح از انقلاب اسلامی

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه اصلاح طلبان در انتخابات شوراها کاملا با برنامه و حساب شده به ائتلاف رسیدند، گفت: آنان در انتخابات مجلس نیز با برنامه متحد خواهند شد و چیزی جز این، در عملکرد اصلاح طلبان مشاهده نمی‌شود.

حسین مرعشی ابراز امیدواری کرد، اصولگرایان نیز بتوانند با انسجام وارد عرصه انتخابات آتی شوند و اجازه ندهند یک عده گروه‌های مشکوک، مساله‌دار و کم ظرفیت با نام اصولگرایی بر مقدرات کشور حاکم شوند.سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی متذکر شد: انقلاب اسلامی‌ایران یک جریان تاریخی و بزرگ به نام ملت ایران است که اصلاح طلبان و اصولگرایان، نباید اجازه دهند این رویداد مهم به دست گروه‌هایی که سابقه انقلابی روشنی ندارند، بیفتد.

تغییرات پیاپی در قوانین انتخابات

سخنگوی حزب جوانان ایران اسلامی گفت: ابهام و ایجاد تغییر پیاپی در قوانین انتخاباتی موجب سردرگمی گروه‌‏های سیاسی می‌‏شود.

جواد رنجبر در گفت‌‏وگو با ایلنا، گفت: حزب جوانان به ائتلاف حداکثری میان گروه‌‏های اصلاح‌‏طلب معتقد است و چون گذشته سهم خود را در تحقق آن ایفا خواهد کرد، در حال حاضر نیز مباحث خوبی در میان اصلاح‌‏طلبان مطرح می‌‏شود که می‌‏تواند به ائتلافی پویا و کارآمد ختم شود. رنجبر همچنین با اشاره به جلسه دوشنبه شب شورای مرکزی این حزب، گفت: در این جلسه با انتخاب روسای جدید کمیته‌‏ها، برنامه‌‏های دو ساله کمیته‌‏های اطلاع‌‏رسانی و آموزش و مطالعات بررسی شد و به تصویب رسید.وی افزود: همچنین در این جلسه نمایندگان حزب در برخی مجامع و ائتلاف‌‏ها مانند خانه احزاب و جبهه اصلاحات انتخاب یا ابقا شدند.