وزیر کشور در تازه‌ترین اظهار نظر درباره طرح مقابله با بدحجابی ناجا که از اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود، این طرح را جدید ندانست و تصریح کرد: یکی از شعارهای اصلی دولت، ارتقای سلامت و امنیت اجتماعی خانواده‌ها و دفاع از حقوق زنان است تا کسی در معابر مزاحم آنها نشود. به گزارش ایسنا، مصطفی پورمحمدی روز دوشنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سیدرضا نیری و حسین انواری، سرپرستان سابق و جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: ناجا از دو سال گذشته حرکت خوبی را در این زمینه آغاز کرده و در تداوم آن امسال نیز گشت‌های ارشاد فعال خواهند بود.

وی یادآور شد: جهت‌گیری اصلی در این طرح توجیه، ‌ارشاد، تذکر و برخورد با افرادی است که هنجارشکنی می‌کنند.

پور محمدی اظهار داشت: بر اساس نظرسنجی سال گذشته، مردم بیش از دو برابر سال ۸۴، از ایجاد امنیت اجتماعی در کشور ابراز رضایت کرده‌اند.

پوشش‌های نامناسب، موجب ناامنی

مدیرکل مبارزه با مفاسد اجتماعی نیروی انتظامی با تاکید بر این که پوشش‌های نامناسب در جامعه ناامنی ایجاد می‌کند، اعلام کرد که بر اساس آمار مزاحمت برای نوامیس طی سال ۸۵، مشخص شد که بیشتر مزاحمت‌ها برای زنانی رخ داده که نوع پوششان خارج از حد متعارف جامعه بوده و درصدی از آدم‌ربایی و تجاوز به عنف نیز اختصاص به همین افراد داشته است. سردار روزبهانی افزود: افراد بدحجاب در صورت امکان در محل مورد ارشاد واقع می‌شوند و چنانچه در محل اصلاح نشوند، دستگیر و به مقر انتظامی هدایت می‌شوند. وی با تاکید بر این که اقدام پلیس در برخورد با بدحجابی را نمی‌توان فصلی نامید، اضافه کرد: اقدامات نیروی انتظامی با توجه به شرایط زمانی از شدت بیشتری برخوردار می‌شود و به همین منظور این طرح تعطیل‌بردار نیست و از ماموریت‌های ذاتی پلیس است.

سردار روزبهانی در ارتباط با مصادیق برخورد نیروی انتظامی با بدحجابی اظهار داشت: پوشیدن شلوارهای کوتاه، استفاده از شال‌های کوچک که مو را نمی‌پوشاند و استفاده از مانتوهای تنگ یا چسبان و بدن‌نما از موارد برخورد نیروی انتظامی با این افراد است و شیوه برخورد با افراد بدحجاب در سه مرحله ارشادی، انتظامی و قضایی صورت می‌گیرد.