غزال صادقی- مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان اولین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران عصر روز سه‌شنبه با حضور دکتر محمد باقر قالیباف شهردار تهران، اعضای شورای شهر تهران، مدیران سازمان فرهنگی- هنری شهرداری، مجسمه‌سازان و خبرنگاران در پارک چیتگر تهران برگزار شد.

قبل از شروع مراسم اختتامیه شهردار تهران به همراه اعضای هیات داوران از تمام مجسمه‌ها بازدید کرد.
شهردار تهران در ابتدای مراسم از تمام استادان و همکاران خود و برگزارکنندگان سمپوزیوم برای تلاش یکساله آنها تشکر کرد و از تهران به عنوان کلان شهری با ناهنجاری‌های فراوان یاد کرد و گفت: کلان‌شهری مثل تهران با معضلاتی که برای شهروندان در حوزه‌های مختلف وجود دارد روبه‌رو است و امکانات رفاهی مورد نیاز برای یک انسان فراهم نیست و فقط مدیریت شهری می‌تواند در این زمان در برابر ناهنجارهای موجود باید تلاش کند تا این ناهنجاری‌ها را کاهش دهد. وی افزود: مجسمه‌سازی با توجه به سابقه تاریخی آن در ایران یکی از مهم‌ترین هنرهای موجود برای حضور در فضاهای شهری است و امیدواریم در دوره‌های آینده قوی تراز دوره اول ظاهر شویم.
در ادامه این مراسم نماهنگ کوتاهی از ورود هنرمندان به محوطه نمایشگاه و روایت آنچه در این سمپوزیوم گذشت را درمدت 8 دقیقه نشان داد. در ادامه محمد مهدی عسگرپور دبیر این جشنواره به سخنرانی پرداخت و از پنج داور مرحله نهایی شامل یانگ شوایانگ از چین (معاون هنرمندان چین) رابرت سی مورگان از آمریکا (استاد دانشگاه) دومینک تینو فرانسوی (عضو گروه 7 آلمان) رضا یحیایی و محمد مهدی حجت (بنیان‌گذار میراث فرهنگی) با اهدای لوح‌هایی تقدیر به عمل آمد.
در ادامه ضمن قرائت بیانیه هیات داوران هیات داوران هیچ اثری را به عنوان اثر برتر انتخاب نکردند و ترجیح دادند چند اثر مختلف که در یک سطح بودند را انتخاب کنند و از یازده هنرمند تقدیر شد: «بدون عنوان» اثری از علی جبارحسین هنرمند عراقی مقیم دانمارک برنده لوح تقدیر و ۴۰هزار دلار جایزه نقدی و به عنوان نفر دوم شناخته شد.
به نفرات سوم مشترکاً لوح تقدیر اهدا شد به اثر «شمس» سهند حسامیان از ایران و «گردونه مهد» و محمدرضا ذبیح‌اله‌زاده.
نفرات چهارم مشترک: «دوباره ساخت» مارچلو وونگ از پرو، «خورشیدن تمدن» وارول توپاچ از ترکیه، «معما» لوکامارونیو از ایتالیا اثر «تعادل» پرستو آهوان از ایران.
نفرات پنجم: اثر «رویش در باد» همایون ثابتی مطلق، «خاطره پرواز» لی‌دانگ لیانگ از چین، اثر «بدون عنوان» برت ون لو از هلند و «صلح در یک نگاه» یانگ جین‌هو‌آن از چین.