نگاه سوم- هفت فیلم سینمای جنگ ایران با همکاری بنیاد میراث ایران در مرکز باربیکن لندن برپا شده بود، با نمایش شماری از فیلم‌های بلند در ژانر جنگ، سینمای جنگ در ایران را مورد بررسی قرار داد. فیلم «گیلانه» ساخته رخشان بنی‌اعتماد آغازگر این هفته بود و رخشان بنی‌اعتماد تنها فیلمسازی که به همراه فیلمش در این برنامه شرکت داشت در جلسه‌ای به پرسش‌های حاضران در نمایش فیلمش پاسخ داد.

فیلم‌های «باشو غریبه کوچک» ساخته بهرام بیضایی، «بازی بزرگان» ساخته کامبوزیا پرتوی، «کیمیا» به کارگردانی احمدرضا درویش و «افسانه عشق» به کارگردانی فرهاد عمرانفر فیلم‌های بلندی بود که به نمایش درآمد و مستندهای «شیفته عشق» و «پاتک روز چهارم» به کارگردانی مرتضی آوینی، «زندگی در ارتفاعات» به کارگردانی عزیزا... حمیدنژاد و «هویت» به کارگردانی ابراهیم اصغرزاده، از مستندهایی بود که در هفته فیلم سینمای جنگ ایران در لندن به نمایش درآمد.

در حاشیه این هفته فیلم، نشستی با عنوان «روایت فتح: جنگ در سینمای مستند بعد از انقلاب ایران» بود که با حضور مایلک آبکامیس از دانشگاه آکسفورد، روبرت صافاریان منتقد و مدرس دانشگاه سوره و نادر طالب‌زاده، مستندساز برگزار شد.

طالب‌زاده که در مستندهای شهیدآوینی همکاری داشته است درباره تفاوت مستندهای آوینی با دیگر مستندهای جنگ را در تشریح یک چیز غیرممکن در آثار او دانست و گفت: «او غرب را می‌شناخت و بعد از جنگ شروع کرد به نقد فیلم و تشریح ایده‌هایش درباره فیلم و سینما. این مرد یک سوپر روشنفکر بود، عارف بود، تاریخ‌شناس بود».مایکل آبکامیس نیز در شرایطی که ابراهیم حاتمی‌کیا از غایبان بزرگ فیلمسازان جنگ در هفته فیلم جنگ ایران بود، سخنرانی خود را به آثار حاتمی‌کیا اختصاص داد.

وی معتقد بود به دلیل زیر نویس نشدن آثار جنگی ایران و کم‌کاری مسوولان سینمای ایران سینمای جنگ ایران نتوانسته بازاری در خارج از ایران داشته باشد.آبکامیس به بحث استعاره در فیلم‌های حاتمی‌کیا پرداخت و با نمایش قسمت‌هایی از فیلم‌هایی چون «بوی پیراهن یوسف» و «آژانس شیشه‌ای» به بحث هویت در آثار این کارگردان پرداخت.

صافاریان نیز به عنوان سخنران با نگاهی آکادمیک به تاریخچه مستندسازی و مقایسه مستندهای قبل و بعد از انقلاب پرداخت.هفته فیلم سینمای ایران در لندن بدون حضور ابراهیم حاتمی‌کیا و رسول ملاقلی‌پور از فیلمسازان برجسته سینمای جنگ در ایران به کار خود پایان داد.