دنیای اقتصاد- سرپرست سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه مشخصات اعلام شده در بعضی سایت‌ها، ارتباطی با خریدار خودرو رییس‌جمهور ندارد، گفت: این سازمان قبل از واگذاری خودرو، جانب احتیاط و بررسی سابقه خریدار را از مراجع ذی‌ربط به عمل آورد و وقتی به حراج خاتمه داد که از صحت این بررسی اطمینان حاصل کرد. اسفندماه سال گذشته رسانه‌های مختلف داخلی و خارجی خبر دادند که یک ایرانی با پرداخت ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خودروی شخصی محمود احمدی‌نژاد را که به منظور تامین مسکن معلولان به مزایده گذاشته شده بود خرید. به گزارش روابط عمومی سازمان بهزیستی کشور، مدتی بعد از حراج خیریه خودرو رییس‌جمهور به نفع طرح مسکن معلولان و مددجویان سازمان بهزیستی، شایعه‌هایی درباره سابقه مالی خریدار خودرو و ارتباط‌‌های اقتصادی وی در بعضی سایت‌های خبری منتشر شد. علاوه بر این در حالی که نام خریدار این خودرو در مراسم تحویل اعلام نشده، اما هفته‌نامه حمید رسایی از نمایندگان حامی دولت در گزارشی به این موضوع پرداخت و اطلاعاتی از میزان اموال و دارایی‌های این خریدار را منتشر کرد. به گزارش فردا؛ هفته‌نامه حمید رسایی نماینده حامی دولت در مجلس شورای اسلامی در شماره اخیر خود این‌طور از ثروت افسانه‌ای این خریدار خودروی قدیمی خبر داد: شنیده شده است فردی که خودروی احمدی‌نژاد را خریداری کرده است در سال‌های گذشته تنها دارایی‌اش یک سوله بوده که به عنوان انبار و کارهای کوچک صنعتی استفاده می‌کرده است. به تدریج نامبرده از طریق ارتباطات مختلف دولتی به ثروت کلانی دست پیدا می‌کند. وی در حال حاضر ۳۰ درصد سهام بانک گردشگری و ۳۴ درصد بانک سامان و بخشی از سهام ایران خودروی تبریز و شرکت هواپیمایی آتا را دارد. در ادامه، این نشریه آورده بود که گفته می‌شود وی با هماهنگی بقایی و کمک عبدالله گل توانسته است تا پوشش این خطوط هواپیمایی (آتا) را بگیرد. وی در کارخانه‌های فولاد سهام دارد و قریب به هزار و دویست میلیارد به شبکه‌های بانکی کشور بدهکار است. گفته می‌شود که نامبرده جزو ۱۰ سرمایه‌دار بر‌تر کشور است. احمد اسفندیاری، سرپرست سازمان بهزیستی، اما این شایعه‌ها را رد کرده و با اعلام اینکه این سازمان به صحت و سلامت این حراج خیریه و صلاحیت خریدار آن اطمینان دارد، درباره این حراج و شایعه‌های مطرح شده درباره آن توضیح داد و متذکر شد که اگر شبهه‌هایی در این باره وجود دارد باید از طریق مجاری قانونی به آن رسیدگی شود و آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است.

توضیحات اسفندیاری در خصوص روند اجرایی فروش خودروی رییس‌جمهور

اسفندیاری در خصوص روند اجرایی فروش خودروی رییس‌جمهور ادامه داد‌، طرح نهضت مسکن معلولان و مددجویان از سال ۱۳۸۹ برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی ویژه معلولان و مددجویان در سه سال و با هدف حل مشکل مسکن در این بخش آغاز شد. وی اضافه کرد: در سال ۱۳۸۹، عملیات اجرایی نزدیک به ۶۰ هزار واحد مسکونی پیش‌بینی شده آغاز شد که مشارکت عموم مردم و اهل خیر در اجرای این طرح بزرگ، از ابتدا در برنامه‌های سازمان برای تسریع در اجرای این طرح قرار گرفت و با درخواست مجموعه وزارت رفاه از رییس‌جمهور محترم و به منظور تبلیغ غیرمستقیم طرح مسکن و ترغیب سایر اهل خیر به مشارکت، رییس‌جمهور موضوع را پذیرفتند و خودروی پژو وی در اختیار سازمان بهزیستی قرار گرفت تا در حراج خیریه بین‌المللی به فروش برسد.

نام خریدار را برای اینکه ریا نشود اعلام نکردیم

رییس سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به این پرسش که چرا نام خریدار خودرو اعلام نشد، اظهار داشت: این شعر حافظ را شنیده‌ایم که «غلام همت آن نازنینم، که کار خیر بی‌روی و ریا کرد» و یقین داریم که همه باید کار خیر را با دوری از ریا و خودنمایی انجام دهند. پس برای چه خرده می‌گیریم که چرا خریدار، این کار را به دور از خودنمایی انجام داده است؛ البته بسیارند اهل خیری که همیشه بر پوشیده ماندن نام خود اصرار دارند. ضمنا وکیل خریدار، هنگام حراج دلیل‌های لازم و محکمه پسندی برای پوشیده ماندن نام برنده عنوان کرد. وی ادامه داد: ادعاهای مطرح شده درباره خریدار خودرو رییس‌جمهور، کذب محض است و جز تهمت نیست و مشخصات اعلام شده در بعضی سایت‌ها، ارتباطی با خریدار خودروی رییس‌جمهور ندارد و اثبات این مدعا بسیار ساده و از طریق مراجع قانونی امکان‌پذیر است.