طرح مکتب ایرانی مقدمه فتنه جدید است

محمد حسین صفار هرندی می‌گوید: فتنه‌های جدید در راه است و ممکن است کسانی که امروز چهره موجهی دارند فردا رنگ عوض کنند و در راس فتنه قرار گیرند. به گفته وی برجسته کردن مکاتب انحرافی در برابر مکتب اسلام معلوم است که خودش باب و مقدمه یک فتنه تازه می‌تواند باشد. وزیر سابق ارشاد در گفت‌وگو با پایگاه خبری الف در مورد فتنه جدید و مشخصات آن گفت: درک فتنه، بصیرت و فهمی متناسب با پیچیدگی فتنه‌های رقیب می‌خواهد؛ بنابراین چه بسا کسانی که امروز پیش ما چهره‌های موجهی هستند اگر از مسیر حق منحرف بشوند آنها قهرمانان فتنه‌های آینده باشند. ما نباید به جریان فتنه کلیشه‌ای نگاه کنیم و نباید خودمان را اسیر یک سری مصادیق امروزی فتنه کنیم. فتنه هر روز یک چهره و جلوه تازه ای پیدا می‌کند و مهمترین مشخصه‌های فتنه‌های آینده نابودی قدرتی است که ملت به مدد آن ترفند‌های دشمن را خنثی کردند و مهمترین این قدرت ایمان مردم به اعتقادات دینی و ایمانشان به هدایت‌های موثر رهبری بود.

به باور صفارهرندی زاویه پیدا کردن به هر دلیل و بهانه‌ای از رهنمودهای رهبری مقدمات فتنه‌جویی‌های آینده است. تشکیک کردن در اصالت مسیر انتخاب شده ملت یعنی پناه بردن به اسلام عزیز به مکتب اسلام و برجسته کردن مکاتب انحرافی در برابر مکتب اسلام معلوم است که خودش باب و مقدمه یک فتنه تازه می‌تواند باشد.

وی درباره شاخصه‌های خواص بی‌بصیرت هم گفت: خواص در حقیقت همانطور که از اسمشان پیداست، مشخصه اصلی آنها خاص بودن است و خاص بودن به این معنا است که در میان عامی کسی یک برجستگی پیدا می‌کند که نسبت به بقیه خاص می‌شود و آنچه که مساله شده خاص بودن‌ها به جلو بودن و پیشتاز بودن به لحاظ فهم اجتماعی و برآورد صحیح است که یک نفر را نسبت به جمع بزرگی خاص می‌کند، در فتنه سال گذشته به دلایل مختلف بعضی از خواص قدرت برآورد به موقع و عکس‌العمل به موقع خود را از دست داده بودند شاید دلیلش را بشود در دلبستگی‌ها و تعلقات آنها در بعضی از مسائل دنیوی دانست.

به گفته هرندی، خواص انسان‌هایی هستند که در گذشته قدم‌های بزرگی را برداشتند، پیشتاز بودند، جلودار بودند، ایثارگر بودند، اما اسیر دنیا شدند.او در توضیح سخنش گفت: این تعلق دنیا چشم باطنشان را کور می‌کند قدرت برآورد تحلیلشان را ضایع می‌کند، می‌اندیشند، اما اندیشه ناب نه،اندیشه آنها اندیشه باطلی است و مسیری که انتخاب می‌کنند مسیر معوجی است در حالی که توده مردم، مردمی که همراه با پیشوای الهی خودشان بر مدار حق حرکت می‌کنند به دلیل تعلق نداشتن به این دلبستگی‌های دنیوی راحت‌تر می‌توانند حق را بپذیرند و بهانه و بازی هم در نمی‌آورند.