پور‌محمدی: مبارزه با بی‌قانونی را جدی بگیریم

محسنی اژه‌ای: ایجاد جنگ روانی، یاس، شکاف و اختلاف بین مردم و مسوولان یکی از نقشه‌های دشمن است

رییس سازمان بازرسی کل کشور مقوله هدفمند کردن یارانه‌ها را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر اینکه در هدفمند کردن یارانه‌ها همه باید کمک کنیم تا این قانون به خوبی اجرا شود، گفت: همه ما به طور جدی مدافع اجرای صحیح قانون هستیم. از دولت می‌خواهیم این قانون را به طور صحیح اجرا کند و اگر صحیح اجرا شود، مردم یاری خواهند کرد. به گزارش ایسنا، مصطفی پورمحمدی در دومین نشست دادستان‌های عمومی و انقلاب مراکز استان‌ها با اشاره به وظایف و مسوولیت‌های سنگین و حساس دادستان‌ها اظهار کرد: به دلیل حجم کار، فشار و حساسیت‌ها و همچنین دغدغه‌های ماندگار، مسوولیت دادستانی یکی از مسوولیت‌های سنگین و سخت به شمار می‌رود و به نوعی می‌توان گفت دادستان مظهر عدالت از موضع اقتدار است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به انبوه پرونده‌ها و مراجعات مردمی که به آنها ظلم شده است، گفت: این فضا دغدغه‌آفرین است و کار را دشوار و سخت می‌کند.

پورمحمدی آسیب‌پذیرترین مشکل اجتماعی را بی‌توجهی به قانون دانست و گفت: متاسفانه بی‌قانونی به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده است و ما دولتی‌ها نیز سهم بیشتری در آن داریم؛ اما واقعیت این است که بی‌انضباطی و بی‌قانونی سطح زیادی از جامعه را در برگرفته است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: بخش زیادی از مشکلات اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و ... به علت بی‌قانونی و قانون‌شکنی است. وقتی می‌گوییم بی‌قانونی، سریع گفته می‌شود که مخاطب دولت است و سازمان بازرسی اقدام به مچ‌گیری می‌کند؛ اما بی‌قانونی فقط در دولت نیست و در جاهای دیگر نیز وجود دارد، بنابراین باید مبارزه با بی‌قانونی را جدی بگیریم.

رییس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه مقوله هدفمند کردن یارانه‌ها را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر اینکه در هدفمند کردن یارانه‌ها همه باید کمک کنیم تا به خوبی این قانون اجرا شود، گفت: همه ما به طور جدی مدافع اجرای صحیح قانون هستیم. از دولت می‌خواهیم این قانون را به طور صحیح اجرا کند و اگر صحیح اجرا شود، مردم یاری خواهند کرد.

وی گفت: مردم از ما انضباط و صداقت را در اجرای قانون انتظار دارند. واقعیت این است که اگر به خوبی هم این قانون اجرا شود به دلیل ایجاد تغییرات و نوساناتی که در جامعه به دنبال دارد، خواهی نخواهی روزنه‌ای برای تخلفات ایجاد می‌کند و باید آماده شویم و در اجرای صحیح این قانون به دولت کمک کنیم.

ظالم باید از دستگاه قضایی حساب ببرد

همچنین در این همایش دادستان کل کشور با بیان این‌که یکی از نقشه‌های دشمن ایجاد جنگ روانی، یاس، شکاف و اختلاف بین مردم و مسوولان مختلف است، گفت: ما متقابلا باید وظیفه خود را در جهت اعتمادبخشی و آرام‌بخشی قرار دهیم تا نقشه دشمن را خنثی کنیم. به گزارش ایسنا، غلامحسین محسنی اژه‌ای در دومین نشست دادستان‌های عمومی و انقلاب مراکز استان‌ها گفت: دادستان باید نمادی از اقتدار و صلابت جمهوری اسلامی در مقابل هر ظلم و ظالمی باشد و متکای وسیعی باشد برای هر کسی که مورد ظلم قرار گرفته و به او تعدی و تجاوز شده است.

دادستان کل کشور در ادامه به تکالیف مضاعفی که با توجه به این شرایط بر دوش دادستان‌ها است اشاره کرد و گفت: باید بازتعریفی از حقوق عامه داشته باشیم با توجه به اینکه وظیفه ما دفاع از حقوق عامه است در این شرایط وقتی حقی مورد تعارض قرار می‌گیرد چه از ناحیه دشمن داخلی و چه دشمن خارجی، باید دید آن حق چیست و چگونه آن حق را صیانت کنیم و آن را بازستانیم. محسنی اژه‌ای ادامه داد: دشمن امروز همه کارها را به صورت علنی انجام نمی‌دهد او امروز بذر ناامیدی و اختلاف را می افشاند و جو بی‌اعتمادی میان مردم نسبت به دستگاه‌ها و مسوولان ایجاد می‌کند ما باید به سهم خود کاری کنیم که اعتماد مردم به دستگاه قضایی و مسوولان زیادتر شود.

محسنی اژه‌ای با تاکید بر اینکه ظالم باید همیشه از دادستان و دستگاه قضایی حساب ببرد، افزود: یک فرد متجاوز باید از دادستان حساب ببرد و احساس کند دادستان به سراغ او می‌آید و مظلوم باید وقتی اسم دادستان را می‌شنود، امیدوار شود و بگوید دادستان داد مظلوم را می‌ستاند.