موزه علی‌اکبر صنعتی در حالی بازگشایی شده که شرایط نگهداری آثار همچنان نامناسب و تابلوها و مجسمه‌ها بدون چینش سامان یافته و گاهی در میان زباله‌ها به معرض دید عموم گذاشته شده‌اند. به گزارش مهر، موزه قرار است محلی برای نگهداری مناسب و ایمن آثاری باشد که بخشی از تاریخ و هویت ما را در خود جای داده‌اند. با این حال این روزها اگر به موزه ۱۳ آبان یا همان علی‌اکبر صنعتی بروید نه تنها با چنین صحنه‌ای روبه‌رو نمی‌شوید، بلکه انبوهی از آثار را می‌بینید که به دلیل کمبود فضا در کنار یکدیگر چیده شده‌اند تا آنجا که برخی تابلوها روی زمین و تکیه داده شده به دیوار قرار دارند.

علی‌اکبر صنعتی به عنوان نقاش و مجسمه‌ساز تنها فردی در ایران است که دو موزه به نام وی در تهران و کرمان تاسیس شده است. صنعتی در طول ۶۲ سال کار خود نزدیک به ۱۰۰۰ نگاره و ۴۰۰ مجسمه خلق کرد. وی از نخستین مجسمه‌سازان و نقاشان واقعگرای دوره معاصر است‌. این مکان که در ضلع شمال غربی میدان امام خمینی (ره) واقع شده است، مدتی تعطیل بود و بازدیدکننده عمومی نداشت. شاید به خاطر نبود تابلو و ورودی مناسب اگر هم فعالیت داشت، توجه هیچ عابری را جلب نمی‌کرد.

در واقع آنها که از وجود چنین موزه‌ای خبر ندارند، اگر روزی گذرشان به حوالی این محل رسید به دلیل شلوغی و هیاهوی دستفروشان احتمالا هرگز از اینکه در کنار آنها موزه‌ای از یکی از بزرگ‌ترین مجسمه‌سازان کشور وجود دارد باخبر نمی‌شوند، البته آنها نیز که با قصد بازدید از این مکان به میدان امام خمینی (ره) می‌روند اگر ندانند موزه در کنار سازمان هلال احمر قرار دارد ممکن است بدون نتیجه باز گردند.