ضرورت بازتعریف اصولگرایی

به رییس‌جمهور گفتم اطرافیان شما امتحان خوبی پس نداده‌اند

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره جلسه خود با رییس‌جمهور گفت: به ایشان گفتم یکی از مسائل تولی به ولایت است که برخی همراهان شما در تولی به ولایت امتحان خوبی پس نمی‌دهند؛ شما مراعات می‌کنید، اما آنها مراعات نمی‌کنند. حبیب‌الله عسگر اولادی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در باره ملاقات اخیرش با رییس‌جمهوری گفت: خواست بنده از ایشان این بود که مجموعه‌ جبهه پیروان خط امام و رهبری با ایشان دیداری داشته باشند و درباره مسائل روز بحث‌های طلبگی صورت گیرد و آقای احمدی‌نژاد نیز قبول کرد و گفت که آقای عسگراولادی هر فردی را تایید کند من با آنها ملاقات می‌کنم؛ بنابراین من از ایشان درخواست ملاقات شخصی نکردم.

عسگراولادی با بیان اینکه در این جلسه به رییس‌جمهور گفتم که دو مساله برای ما مطرح است، گفت: موضوع اول تولی به ولایت است که همراهان شما و همفکران شما در تولی به ولایت امتحان خوبی پس نمی‌دهند؛ شما مراعات می‌کنید، اما همراهان شما مراعات نمی‌کنند و مجموعه ما نگران این هستند که تولی به ولایت از درون دولت یا کنار دولت سست شود.

وی موضوع دوم صحبت با رییس‌جمهور را وحدت اصولگرایان عنوان کرد و افزود: به ایشان گفتم خودمانی صحبت کنیم، پاسخی برای نوآوری و کشمکش‌های شما (سه رییس قوه) که هر سه اصولگرا هستید، نداریم؛ چراکه ما مدافع شما هستیم. دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری بیان‌کرد: آقای حبیبی (دبیرکل حزب موتلفه) هم در این نشست حضور داشت و خیلی صریح این انتقادات را که به اطرافیان ایشان از جمله به آقای مشایی مربوط می‌شد، مودبانه و متین بیان کرد و رییس‌جمهور هم با یک تلقی بسیار خوب پاسخ دادند.

عسگراولادی به سخن آقای حبیبی اشاره کرد که به رییس‌جمهوری گفت: شما در انتخابات مجلس هشتم از اصولگرایان دعوت کردید تا با یکدیگر نشست داشته باشیم که این کار بسیار مثبتی بود و بنده صحبت آقای حبیبی را قطع کردم و گفتم کار بسیار شجاعانه‌ای بود؛ چرا که شخص رییس‌جمهور نباید این کار را انجام دهد؛ ولی شما شجاعانه این کار را کردید و اصولگرایان را دعوت کردید و در شرایط کنونی نیز برای اینکه مردم گمراه نشوند، نیاز است که شما شرایط جدیدی را پدید آورید.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: رییس‌جمهور پاسخ داد که باید اصولگرایی را باز تعریف کنیم.

عسگراولادی ادامه داد: به رییس‌جمهور گفتم که اصولگرایی‌ای که یک طرف آن آقای‌هاشمی رفسنجانی و طرف دیگر آن آقای احمدی‌نژاد باشد، مطلوب نیست و با مزاح به ایشان گفتم که احمدی‌نژاد می‌گوید تعداد اندکی اصولگرا هستند و ‌هاشمی می‌گوید که همه اصولگرا هستند و سپس رییس‌جمهور گفت که اصولگرایی چیست و چه کسی باید تعریف کند که به ایشان گفتم «مقام معظم رهبری»؛ چراکه شما و آقای‌هاشمی تعریف خاص خود را از اصولگرایی دارید و تعریف رهبری از اصولگرایی، فوق‌ همه جناح‌ها است.

اختلاف بین خواص رسانه‌ای نشود

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: ما از صدر انقلاب چند نمونه از اختلاف سلیقه خواص را شاهد بوده‌ایم و این مساله جدیدی نیست؛ اما آنچه مردم را نگران می‌کند، رسانه‌ای کردن اختلاف سلایق در میان خواص است و موجب شاد شدن دشمن می‌شود.

عسگراولادی ادامه داد: طبیعی است که رییس‌جمهور سلیقه‌ای در اجرا داشته باشد و رییس مجلس نیز در تقنین و قانون‌گذاری سلیقه‌ای مخصوص به خود را اعمال کند و حتی این دو قوه‌ سلیقه‌ای غیر از رییس قوه‌قضائیه داشته باشند؛ اما این اختلافات را باید خصوصی حل کنند و نباید به رسانه‌ها منتقل کنند.

وی ادامه داد: در مقابل نیز رسانه‌ها نباید به این اختلافات دامن بزنند؛ چراکه هر جرقه‌ای از این اختلاف‌ها در رسانه‌ها به وجود آید، قبل از آنکه دوستان آن را بشنوند، دشمنان متوجه آن می‌شوند. دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری به دیدارهای اخیر خود با رییس‌جمهور، رییس‌مجلس و رییس قوه‌قضائیه اشاره کرد و گفت: اصلا موضوعات سه قوه‌نگران‌کننده نیست و هرکدام از آنها استدلال‌های خود را دارند. عسگراولادی در همین زمینه افزود: به عنوان مثال رییس‌جمهور می‌گوید مجلس بدون نظرخواهی از دولت قوانین را تصویب می‌کند و رییس مجلس و اعضای هیات‌رییسه نیز اعلام می‌کنند که دولت قبل از اینکه لایحه‌ای را بفرستد از مجلس نظرخواهی نمی‌کند و رییس قوه‌قضائیه چون ناظر بر اجرا است، به هر دو آنها اشکال دارد. وی با بیان اینکه با شنیدن استدلال‌های روسای قوا جای نگرانی وجود ندارد، تصریح کرد: هیچ یک از سه قوه‌حرف بی‌ربطی نمی‌زنند؛ اما وقتی رسانه‌ای می‌شود رسانه‌ها روی آن بافت جدیدی می‌گذارند که این بافت جدید فاصله بین آنها را نشان می‌دهد. عسگر اولادی به مواضع اصلاح‌طلب‌ها و روزنامه‌های زنجیره‌ای‌ اشاره کرد و ادامه داد: آنها تنها نیستند، بلکه شریک افراطی دارند و شریک افراطیشان در مجموعه اصولگرایان است که باید خودشان را کنترل کنند. این فعال سیاسی اصولگرا افزود: اگر به فرمایشات مقام معظم رهبری دقت کنیم همین مساله را فرمودند که «این برادرانی که با ما بودند و الان نیستند و نگفتند فتنه‌گرانی که فتنه کردند»؛ بنابراین من معتقدم برخی اصلاح‌طلبان قابل‌اصلاح هستند.