یک جامعه شناس از افزایش آمار طلاق در سنین بالا خبر داد و گفت: به دلیل برخی مشکلات، برخی از زوجین پس از ۲۵ یا ۳۰ سال زندگی مشترک تقاضای طلاق می کنند. دکترحسین باهر در گفت‌وگو با مهر در مورد دلایل افزایش آمار طلاق در کشور افزود: مشاوره‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که دو گروه طلاق‌ها در کشور افزایش یافته که یکی از آنها طلاق قدرت و دیگری طلاق در سنین بالا است. وی با اشاره به اینکه طلاق قدرت مربوط به جدایی زوجینی است که چند سال با یکدیگر دوست بوده و زندگی آنها پس از ۶ ماه به شکست منجر شده است، گفت: این نوع آشنایی‌ها بیشتر از خیابان‌ها آغاز شده و با درگیری عواطف، جوانان ناچار به ازدواج می‌شوند، اما بعد از مدت کوتاهی به این نتیجه می‌رسند که قادر به ادامه زندگی با یکدیگر نیستند.

این استاد دانشگاه به طلاق در سنین بالا اشاره کرد و اظهار داشت: تعدادی از زوجین بعد از گذشت ۲۵ یا ۳۰ سال از زندگی مشترک به دلیل برخی مشکلات اقتصادی، دیدن فیلم‌های خارجی، وسوسه‌های محیطی و... تحمل یکدیگر را نداشته و درخواست طلاق می‌کنند.

اواخر سال گذشته موسوی مدیرکل دفتر آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی از افزایش ۱۵ درصدی آمار طلاق در کشور خبر داده و عنوان کرده بود که ۹۳ هزار و ۷۶۹ فقره طلاق در سال ۸۸ به وقوع پیوسته است.

باهر گفت: در گروه اول بیشتر زنان جوان متقاضی طلاق هستند، اما در جدایی‌ها در سنین بالا مردان تقاضای طلاق می‌کنند.

این فوق تخصص مدیریت رفتاری تاکید کرد: البته دلایل دیگری مانند اعتیاد، فحشا، بالا رفتن سطح توقعات، رنگ پریدگی ایمانی و... نیز وجود دارد که منجر به طلاق می‌شود.