بودجه نهادها و دستگاه‌های اجرایی در لایحه بودجه سال آینده کل کشور نسبت به قانون مصوب بودجه سال جای تغییراتی داشته است. به گزارش ایسنا، بودجه نهاد ریاست‌جمهوری و زیرمجموعه‌های آن در لایحه بودجه سال آینده بیش از ۴/۶ هزار میلیارد ریال است که نسبت به قانون بودجه سال‌جاری بیش از دو هزار میلیارد ریال افزایش دارد، این در حالی است که ردیف حقوق و مزایای مستمر نهاد ریاست‌جمهوری و زیر مجموعه‌های آن در لایحه پیشنهادی دولت نسبت به قانون سال‌جاری ۵/۳ برابر شده است. بر اساس قانون بودجه سال‌جاری، نهاد ریاست‌جمهوری ۲۲ ردیف بودجه مربوط به نهادها و سازمان‌های ذی‌ربط داشته که در لایحه بودجه سال آینده این تعداد به ۴۲ ردیف افزایش یافته است. بر این اساس جهاد دانشگاهی و مجموعه‌های مرتبط با آن، موسسه مطالعات جهانی شدن، پژوهشکده بیمه، شورای عالی انقلاب فرهنگی، سازمان ملی جوانان و بنیاد ملی نخبگان از جمله نهادهایی هستند که بودجه آنها در ردیف نهاد ریاست‌جمهوری تعریف شده است.

در ردیف مربوط به مجلس خبرگان رهبری در لایحه بودجه سال آینده ۴۷۹۰ میلیون ریال به حقوق و مزایای مستمر اختصاص یافته، در حالی که در قانون بودجه امسال این رقم صفر بوده است؛ اگر چه جمع مصارف این نهاد نسبت به قانون سال‌جاری با کاهش جزئی مواجه است. بودجه مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز اگر چه کاهش جزئی دارد، اما ستون مربوط به حقوق و مزایای مستمر آن که در سال‌جاری صفر بوده، در سال آینده ۱۲۶ هزار و ۶۱۴ میلیون ریال نوشته شده است. این موضوع درباره مجلس شورای اسلامی هم تکرار شده و جمع بودجه این نهاد با کاهش ۲۶۳ هزار میلیون ریالی مواجه است، اما در ستون حقوق و مزایای آن عدد ۳۰۱ هزار میلیون ریال به چشم می‌خورد.

در لایحه بودجه سال آینده بودجه ۳۷ نهاد زیر مجموعه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبری رییس‌جمهور تعریف شده است که از آن جمله می‌توان به کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان تبلیغات اسلامی، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، مرکز آمار ایران، سازمان نقشه برداری کشور، ستاد مبارزه با مواد مخدر و جامعه المصطفی العالمیه اشاره کرد.