بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) پیرامون آنچه صدور بی‌منطق مجوز اکران فیلم‌های توقیفی گذشته خوانده، خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نامه‌ای سرگشاده منتشر کرد. به گزارش ایسنا، در این نامه خطاب به دکتر حسینی آمده است: همان‌گونه که مستحضرید دولت دهم به عنوان پرچمدار تفکر انقلابی و زنده‌کننده نام امام و آرمان‌های انقلاب اسلامی برخاسته از امیدی است که در انتخابات نهم تابیدن گرفت و امت اسلامی را دوباره به حرکت در مسیر ارزش‌ها تشویق کرد. اما متاسفانه و به هر دلیلی، انتظاری که در باب فرهنگ از دولت نهم وجود داشت محقق نشد؛ هرچند که شاید این دولت به نسبت سایر دولت‌های گذشته توانسته باشد عملکرد مناسب‌تری ارائه دهد، اما معیار مقایسه ما در یک ارزیابی مطلق و نه نسبی، ‌بررسی عملکرد دولت نهم به نسبت شعارها و انتظاراتی است که از این دولت وجود داشته است... شاهدیم از شروع به کار دولت دهم، عرصه سینمایی کشور میدان تاخت و تاز تصمیمات و اقداماتی خلاف آرمان‌ها و ارزش‌های اصیل و والای اسلامی و انقلابی است، جای بسی تاسف و اندوه است که این وزارت دست به اقداماتی چون اعطای مجوز به برخی فیلم‌های توفیقی سال‌های گذشته بزند؛ فیلم‌هایی که به خاطر برخی مسائل غیراخلاقی و... توقیف شده بودند. واقعا چه تغییری در معیارهای ارزشی رخ داده است که به چنین فیلم‌هایی اجازه اکران داده می‌شود؟ آیا این اقدامات در راستای حفظ و گسترش انقلاب اسلامی است یا گامی جدید برای مبارزه با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان اسلام و انقلاب؟ باید یکبار دیگر با نگاه دقیق از متولیان فرهنگ و خصوصا سینمای کشور،‌ این سوال را پرسید که آیا اینها حوادثی است که به صورت اتفاقی و از سر جهالت از برخی سر زده است یا اینکه دست خیانتکاری در کار است تا در فضای فتنه کنونی که نگاه‌ها به سویی دیگر است، نشتر کینه خود را در قلب انقلاب فرود آورد؟ یا اینکه مسوولان هنوز نفهمیده‌اند که عواقب سوء چنین ساده‌انگاری‌ها و تساهل‌ها چیست؟ اگر ندانند که بسی جای تاسف دارد و اگر بدانند و چنین رفتار نمایند، در انقلابی بودن آنها جای تامل است!

در بخش دیگری از این نامه با طرح این سوال که چه شده است که دولت فرهنگی دهم، در بخش فرهنگ که اساس امور است این چنین نگاه لیبرال برگزیده و کارهایی که دولت‌های قبل جرات انجامش را نداشتند، به راحتی و در توجیهی ارزشی و دردمندانه، بدون برانگیختن حساسیت امت اسلامی انجام می‌دهد و به لیبرال مسلکان درس تساهل فرهنگی می‌دهد، ابراز عقیده شده است: تعجب‌آور است که پس از سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، ‌دولتی که مدعی برخورداری از رویکرد فرهنگی است، در سینمای خود که قرار بود در راستای آرمان‌های والای اسلام گام بردارد، آرمان‌های امام و انقلاب را دنبال کند و سینمای فرهنگ‌ساز را معرفی نماید، به چنین فیلم‌هایی اجازه اکران می‌دهد و از سوی دیگر عرصه بر هنرمندان متعهد تنگ می‌شود و موضوعات و آثار ارزشی و برخاسته از هنر متعهد به محاق می‌روند. ما تجربه تلخ سیاست‌های فرهنگی دهه هفتاد و سپس سیاست‌های تساهل و تسامح را فراموش نکرده‌ایم و به وضوح پیامدهای ناگوار فرهنگی - اجتماعی آن سیاست‌ها را در جامعه امروز می‌بینیم.

اما در پی انتشار این نامه، جواد شمقدری معاون سینمایی وزیر ارشاد هم نامه‌ای را منتشر کرد. در متن نامه او آمده است:

نامه سرگشاده شما به وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی را که ان‌شاء‌الله ناشی از روحیه انقلابی و دردمندانه نسبت به پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های امام و رهبری معظم انقلاب اسلامی است، مطالعه کردم. اینجانب و همکارانم در معاونت سینمایی از شما دعوت می‌کنیم در اولین فرصت نسبت به طرح مستقیم و رو در روی انتقادات و تحلیل‌های خود ما را بهره‌مند سازید. بدیهی است مسیری را که ما انتخاب کرده‌ایم، ناشی از سه دهه حضور در عرصه سینمایی است؛ حضوری که همواره از سوی بعضی جریانات مخالف حرکت اسلام ناب محمدی(ص) مورد انتقاد و تخریب قرار می‌گرفت. با این حال ممکن است ما مرتکب خطایی شده باشیم که منتظر شنیدن نظرات شما هستیم.