یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر به نظر می‌آید اغلب رقابت‌های سیاسی که گاهی به دعواهای سیاسی و گله‌گزاری‌ها کشیده می‌شود، موید نبود میانه‌روی و در عین حال عدالت است. امیررضا خادم در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: گاهی برخی افراد در فضای سیاسی و تعاملات موجود در آن تعادل را رعایت می‌کنند، ولی برخی دیگر قائل به این امر نیستند و یک تفکر صفر و صدی در فعالیت‌های سیاسی دارند.

وی اضافه کرد: نگاه صفر و صدی یا سیاه و سفیدی، حرکت افراد را به سمت افراط و تفریط سوق می‌دهد و نه داشتن تفکری که بین صفر و صد و سیاه و سفید، اعداد و رنگ‌های دیگری را متصور است و نتیجه آن می‌تواند فضای برد برد را به همراه داشته باشد.

خادم با اشاره به این که ما مدعی هستیم نظام ما یک نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: یک نخبه و فعال سیاسی باید قائل به این امر باشد که رفتارهایش را در چارچوب دین اسلام بگنجاند. چهره‌های موجه و کسانی که بانیان انقلاب بوده‌اند یا از افراد و گروه‌های جدی حاضر در انقلاب محسوب می‌شوند، قائل به قانون اساسی و بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی هستند.

این نماینده پیشین مجلس با اشاره به این که چهره‌های موجه نظام و انقلاب دارای دیدگاه‌های میانه‌رو و متعادل هستند، افزود: یکی از ویژگی‌های این افراد، قائل بودن به قانون اساسی است و توجه و تعهد به قانون و حرکت در چارچوب آن، می‌تواند نشان‌دهنده میانه‌روی این افراد و تفکیک بین افراطیون و میانه‌روها در نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.

وی در پایان به نسبت میانه‌روی و عدالت اشاره کرد و گفت: قطعا نگاه متعادل و دیدن بیشتر آحاد مردم زیر سایه یک تفکر سیاسی، کمرنگ بودن خطوط قرمز و در عین حال باز بودن دایره تحمل، همراهی و همسویی با اقشار مختلف جامعه از جمله‌ زمینه‌هایی است که می‌تواند عدالت را به دنبال داشته باشد.