عمل به قانون نشان سیاست‌ورزمعتدل

یک عضو شورای عالی بنیاد باران گفت: سیاست‌ورزی معتدل امری ارزشمند و مورد احترام افکار عمومی است. عبدالله ناصری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مهم‌ترین شاخص برای تعریف سیاستمدار میانه‌رو، تکیه بر قانون است، اگر سیاستمداری در چارچوب قانون سیاست‌ورزی کند، حتما در مدار اعتدال حرکت کرده و در غیر این صورت، سیاست‌ورزی غیرمعتدل و افراطی است و معتقدم همچنان که همیشه اتکاء به قانون امری ارزشمند محسوب می‌شود. در کشور ما نیز هر حرکت سیاسی که در مدار قانون ـ که بزرگ‌ترین دایره‌ آن قانون اساسی است ـ قرار بگیرد، می‌تواند سیاستمداری میانه‌رو تلقی شود. وی در پاسخ به این پرسش که آیا میانه‌روی می‌تواند نسخه کاملی برای نخبگان سیاسی ما تلقی شود؟ گفت: همه‌ دعواها از همین امر نشات می‌گیرد که وجه شاخص و ممیز میانه‌روی چیست که پاسخ آن باز هم قانون است و بر همین اساس، سیاست‌ورزی قانونمدار باید نسخه‌ مطلوب هر سیاستمداری باشد و در دستور کار هر مدرسه و مکتب سیاست‌ورزی قرار بگیرد.

وی همچنین درباره این‌که آیا میانه‌روی در همه زمینه‌ها انجام می‌شود یا مشروط است؟ اظهار کرد: به نظر من، به دلیل آن‌که بسیاری از حرکت‌ها، سیاست‌ورزی‌ها و حرف‌ها خارج از اصول قانون اساسی است و نباید آن تعبیر عوامانه‌ای که بخشی از جامعه دارند، یعنی سیاست‌ورزی آرام و بدون مطالبه را سیاستمداری میانه‌رو تلقی کرد و در دام چنین تعریفی افتاد.

این عضو شورای عالی بنیاد باران درباره نسبت میانه‌روی با عدالت خاطرنشان کرد: این دو در واقع دو روی یک سکه هستند؛ یعنی اگر بپذیریم که در چارچوب قانون حرکت و حکمرانی کنیم، این همان سیاست‌ورزی میانه‌رویی است که عدالت را به همراه دارد.