در بخش «نقد ادبی» جایزه جلال چهار عنوان کتاب به مرحله دوم داوری‌ها راه یافتند.

در این مرحله از داوری‌ها چهار اثر به مرحله دوم راه یافتند. این آثار عبارتند از: «ریخت‌شناسی افسانه‌های جادویی» نوشته پگاه خدیش از انتشارات علمی‌و فرهنگی، «زبان عرفان» نوشته علیرضا فولادی از انتشارات فراگفت، «تماشاخانه اساطیر» نوشته نغمه ثمینی از نشر نی و «اعلام جغرافیایی در متون ادب فارسی تا پایان قرن هشتم» نوشته کاظم دزفولیان از انتشارات دانشگاه شهید بهشتی. بر اساس آیین‌نامه جایزه کتاب سال آثار برگزیده این حوزه جوایز خود را از جایزه جلال دریافت خواهند کرد و در جایزه کتاب سال نیز لوح یا تندیس به آنها اهدا خواهد شد.

در دومین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد، ۷۳۰ عنوان کتاب در بخش داستان کوتاه و بلند، ۸۰۹ عنوان در بخش تاریخ نگاری و مستندنگاری و ۳۴۰ عنوان در بخش نقد ادبی شرکت کرده‌اند.

مرادیان چنارها و کاج‌های سمنان را مجسمه می‌کند

جمشید مرادیان از این هفته درخت‌های خشکیده استان «سمنان» را در کنار مردم به مجسمه بدل می‌کند. این هنرمند مجسمه‌سازدرباره تازه‌ترین فعالیت‌هایش توضیح داد: به دعوت شهرداری استان سمنان قرار است، درخت‌های چنار و کاج خشک شده در این شهر را در حضور مردم به مجسمه تبدیل کنم. او که پیش از این مشابه چنین کاری را در باغ موزه هنر ملی و میدان درکه هم انجام داده بود، اضافه کرد: بعد از ایزوله شدن درخت‌ها با مواد، کار را از ۱۲ آبان ماه آغاز خواهم کرد.

رسیدن به تعریف جامع در زمینه جایگاه زن در سینما

دکتر حمید دهقانپور، استاد دانشگاه در آستانه برگزاری چهارمین جشنواره فیلم کوثر در یک همنشینی موضوعی با بیان این مطلب افزود: در این زمینه، لازم است با تعیین محورها و موضوعات تحقیقی و پژوهشی و اختصاصی بودجه مناسب برای گروه‌های تحقیق فعالیت‌های جدی و دامنه‌دار صورت گیرد.

جلسات نقد و بررسی در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه

همزمان با برگزاری بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در طول روزهای برگزاری جشنواره فیلم‌های بخش مسابقه ملی طی جلساتی با حضور کارشناسان و منتقدان مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرند.

روابط عمومی ‌جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با اعلام این خبر افزود: جلسات نقد و بررسی فیلم‌ها با هدف آنالیز و تحلیل آثار، ارزیابی نقاط قوت ضعف و آسیب شناسی و ارتقای سطح آگاهی فیلمسازان و صاحبان آثار با مشارکت و همراهی فیلمسازان و هنرمندان از سوی ستاد برگزاری جشنواره پیش‌بینی می‌شود.