«تشکیلات راه سبز امید» آمریکایی است

پایگاه خبری فردا نوشت: مدیرمسوول روزنامه کیهان معتقد است تشکیلات تازه اعلام شده توسط موسوی تحت‌عنوان «راه سبز امید» برگرفته از طرح‌های‌براندازانه آمریکایی است.

بنا به این گزارش، حسین شریعتمداری در تازه‌ترین یادداشت خود با اشاره به گزارش موسسه «امریکن اینترپرایز» می‌نویسد: در این گزارش برای گروه‌های اپوزیسیون در یک نظام حکومتی ضد آمریکا توضیح داده می‌شود که فقط از «یک نقطه» به عنوان محور ائتلاف استفاده کنند و این نقطه می‌تواند «مخالفت با نظام حاکم به هر علت» باشد. در این حالت، اپوزیسیون به یک جریان نام و نشان دار، مثل اپتور ـ OPTOR ـ در ۱۹۹۸ صربستان یا «نهضت همبستگی» در ۱۹۸۹ لهستان تبدیل شود. این جریان ضمن آن که نام و نشان دارد، فاقد شناسنامه است، زیرا داشتن شناسنامه مستلزم اشاره به هویت ـ یا همان مرامنامه و اساسنامه حزبی ـ است که از تعداد اپوزیسیون می‌کاهد! شریعتمداری با تعبیر تشکیلات سبز یا فرش قرمز پیش پای آمریکا‌؟! می‌افزاید: روز جمعه ۲۳/۵/۸۸، میرحسین موسوی ـ دقیقا همانگونه که کیهان از قبل پیش‌بینی کرده بود ـ مرحله دیگری از پروژه پلکانی سازمان «سیا» برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران را کلید زد و در جمع یکی از گروه‌های جبهه اصلاحات، از تصمیم خود برای راه‌اندازی یک جریان سیاسی موسوم به «تشکیلات راه سبز امید»! خبر داد، یعنی مرحله‌ای از کودتا علیه حکومت‌های ضدآمریکایی که «ریچارد هلمز» رییس اسبق سازمان سیا ـ در دوران معاونت خود در این سازمان ـ با عنوان «نهضت‌های نام و نشان دار، اما بی‌شناسنامه» از آن یاد کرده و طی سال‌های اخیر در «دانشگاه دفاع ملی آمریکا» وابسته به پنتاگون، تحت نام «تراک TRACK NO۳» برای نظامیان ارشد و نامزدهای سفارت آمریکا در کشورهایی که دارای حکومت‌های ضدآمریکایی هستند، تدریس می‌شود. مدیرمسوول کیهان در ادامه با فراخواندن خوانندگان خود به عدم‌متهم کردن کیهان به تندروی می‌نویسد: همخوانی حرکت مشترک موسوی و خاتمی و برخی دیگر از خواص آلوده با دشمنان بیرونی قابل‌انکار نیست و نگارنده از هم‌اکنون برای اثبات این همخوانی در هر دادگاه علنی که تشکیل شود و هر مناظره‌ای که ترتیب یابد، اعلام آمادگی می‌کند.

وی در یک پیش‌بینی می‌گوید: سران فتنه اخیر تنها می‌توانند همراهی و همخوانی خود با بیگانگان را تصادفی! و بدون هماهنگی قبلی اعلام کنند که این ادعای احتمالی، اگرچه به سختی قابل‌قبول است؛ ولی چنانچه ناشی از پشیمانی آنها باشد ـ با تسامح ـ پذیرفتنی خواهد بود و البته، در هر حال، وظیفه کیهان روشنگری است و تصمیم نهایی در بازگشت و پوزش از مردم بر عهده سران فتنه و پیگیری ماجرا بر عهده مسوولان نظام است.

به عقیده شریعتمداری، راه‌اندازی یک جریان «با نام و نشان‌، اما بی‌شناسنامه». این مرحله برخلاف ادعای موسوی و دار و دسته‌اش، نه فقط ابتکار او نیست، بلکه دنباله روی محض از همان نسخه آمریکایی است و البته، ان‌شاءا... که تصادفی! باشد.