فیلم‌ سینمایی «رفیق بد»با ایفای نقش زوج هنری «ایرج طهماسب»و «حمید جبلی» قرار است از ۹ آبان ماه در گروه سینمایی «استقلال» تهران به نمایش درآید.

این فیلم که به‌کارگردانی «عباس احمدی مطلق» با فیلمنامه‌ای از ایرج طهماسب روایت حبیب و عزیز است (جبلی و طهماسب) که از بچگی با هم بزرگ شده‌اند و اینک نیز رفت‌وآمد خانوادگی دارند. سال‌هاست که با هم در بانک کار می‌کنند و کارمند قسمت حمل‌و‌نقل پول هستند. یک روز در حین ماموریت پول‌ها به سرقت می‌رود... ایرج طهماسب و حمید جبلی که آخرین‌بار «زیر‌درخت‌هلو» را برپرده سینماها داشتند این‌بار کارگردانی را به فرد دیگری سپردند که اولین تجربه کارگردانی‌اش را در ایران انجام می‌دهد. در «رفیق بد» علاوه بر این بازی دو زوج هنری، هما روستا، ژاله صامتی، ریما رامین فر، مهدی باطبی، الناز حبیبی، سمن کمالی، مهدی نیرومند، رضا جیردهی، فرهاد رحمانی، مهدی خلیل‌وند، مازیار اکبری، جواد عاقبت بین، زرین صادقی، مژده همرنگ، نسیم امیر خسرو، مهسا گل عنبری، تریشکو پناهنده و امیر داود شفاعتی به ایفا نقش می‌پردازند.

حمید مدرسی مجری طرح و مدیر تولید این فیلم در گفت‌و‌گویی در آستانه اکران این فیلم به شرایط سینمای ایران اشاره می‌کند و می‌گوید: در مقطع امروز تولید تعداد معدودی فیلم سینمایی در مرحله تولید، خبر از انزوای بخش‌خصوصی می‌دهد که پس از انقلاب اسلامی در نوع بحران‌های متعدد بی‌سابقه است و سینمای ایران در حال گذار از سخت‌ترین روزهای خود و به تعبیری واقع‌تر در تلخ‌ترین روزهای خود قرار گرفته است. وی ادامه می‌دهد: اختلاف در خانواده سینما؛ به‌خصوص صنف تهیه‌کنندگان، فاجعه تکثیر غیرقانونی فیلم‌ها چندی است به صورت موقت بهبود یافته اما تا ریشه‌کنی این معضل اجتماعی، فرهنگی فاصله‌ای زیاد است و از سوی دیگر نگرانی از عودت سرمایه، بی‌احترامی و بی‌اهمیتی به صنف تهیه‌کنندگان و در آخر نداشتن ریش‌سفیدی در سینما که مورد اعتماد همه طرف‌های عقیده باشد (پدر سینما) همه وهمه دست‌به‌دست هم منجر به بی‌انگیز‌گی در این صنف پرافتخار و فرهنگی شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: اولویت رفع بحران نابودی سینمای ایران در دستور کار دولتمردان و مدیران فرهنگی قرار گیرد وهمان گونه که تا کنون از فواید حضور سینمای ایران و جایگاه بین‌المللی آن و پر کردن سلامت اوقات مردم در داخل کشور سود برده‌اند، در این بحران سینما را تنها نگذارند.