نماینده بجنورد، گفت: مردم از قدرت خریدشان متوجه می‌شوند که اوضاع اقتصادی‌ در دولت اصلاحات بهتر بود یا در دولت اصولگرایان.

اسماعیل گرامی‌مقدم دیروز در نطق پیش از دستور خود افزود: نقد عملکرد دولت آن هم پس از دو سال فعالیت، غیرمنصفانه نیست و از متهم شدن به سیاسی‌کاری نیز مبرا هستیم. او ادامه داد: دفاع مطلق و غیرمنطقی از عملکرد دولت خواستگاه سیاسی دارد، همان اتفاقی که هر روز از سوی هیات‌رییسه شاهد هستیم. همکاران عزیز می‌دانند که محور همه نطق‌ها و نقدهای اصلاح‌طلبان مجلس هفتم در یک سال گذشته این چنین بوده است.

عضو فراکسیون اقلیت مجلس ادامه داد: با همه امتیازات خوبی که سفرهای استانی از جمله ملاقات رو در رو با مردم داشته است، ایرادات اجرایی و کارشناسی مانند حذف سفرهای تخصصی وزیران به استانها، مجهول بودن منابع و غیرتخصصی بودن مصارف و نیز غیرکارشناسی بودن مصوبات، دارد.

نماینده بجنورد، انحراف و عدول مکرر از قانون برنامه چهارم توسعه و سند چشم‌انداز ۲۰ ساله را یادآور شد و ابراز عقیده‌ کرد: تصمیمات غیرکارشناسی و خلق‌الساعه منجر به افزایش سرسام‌آور گرانی و تورم به ویژه در بخش‌های مسکن، کالاهای اساسی و خدمات شده است. حذف گسترده و بی‌سابقه مدیران با تجربه کشور و گماردن نیروهای فاقد سابقه و تجربه کافی که خود دولت در میانه راه ناچار به کنار گذاشتن آنها شد، تعویض برخی از وزیران و استانداران، شاهد این مدعا است. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یادآور شد: انتظار است حامیان دولت با رویکردی منطقی و پذیرش «جدال‌احسن» که توصیه قرآن کریم است، به دفاع از عملکرد دولت بپردازند و در مواردی که لازم است خطاها و اشتباهات خود را بپذیرند، نه این که با اتهام‌زنی بخواهند منتقدان و اصلاح‌طلبان را وادار به سکوت کنند و یا این که آنان را متهم به دریافت پول از آمریکا و تشکیل کمیته خراب‌کاری کنند.

او پرسید: آیا نسبت دادن اصلاح‌طلبان داخل و خارج مجلس که عمدتا از خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان دفاع مقدس هستند‌ به دشمن، آب به آسیاب دشمن ریختن نیست؟ در یکی از نطق‌ها که خطاهای اصلاح‌طلبان بر شمرده می‌شد به یک نمونه از برنامه اقتصادی دولت گذشته در افزایش قیمت بنزین تا ۶۰۰‌تومان اشاره شد ولی به ده‌ها مصوبه ارزشمندی چون قانون سرمایه‌گذاری خارجی، شفافیت اعتبارات نفتی، اصلاح قانون مالیات، قانون تجمیع عوارض و سایر قوانین سودمند دیگر، توجهی نشد در حالی که برنامه افزایش تدریجی قیمت بنزین از قانون اول تا پایان برنامه سوم توسعه نرخ بنزین را از ۵۰‌ریال به ۸۰۰‌ریال می‌رسانید و مقرر کرده بود که در طول برنامه چهارم توسعه به قیمت پایه خلیج‌فارس دست یابیم که بر اساس برنامه، قیمت بنزین باید الان به ۱۸۰ تا ۲۰۰‌تومان می‌رسید.

نماینده بجنورد در مجلس از مردم پرسید: بنزین ۱۸۰‌تومانی اصلاح‌طلبان بهتر بود یا سهمیه‌بندی بنزین که طرح اصولگرایان است؟ مردم قضاوت کنند آیا سیاست تثبیت قیمت‌ها به کنترل تورم انجامید یا خط فقر را افزایش داد؟ قیمت مسکن که گفته می‌شود از دولت قبل به ارث رسیده است، چگونه در این دو سال که کلیه اختیارات در مجلس و دولت با شماست، قیمت مسکن نه تنها کنترل نشد که افزایش سه برابری داشته است، به نحوی که امروز یک کارمند با مدرک دکترا برای خرید مسکن باید ۳۰ سال حقوقش را پس‌انداز کند.

این عضو فراکسیون اقلیت مجلس، عملکرد نادرست اقتصادی دولت را عامل گرانی‌های افسار گسیخته دانست و پرسید: آیا نقدهای منصفانه و دلسوزانه به نفع نظام است یا سکوت و اصلاح نکردن امور؟ سوالم این است ۱۲۰‌میلیارد دلار درآمد نفتی ظرف دو سال گذشته چه بهبودی در وضعیت اقتصادی کشور به وجود آورده است. گرامی‌مقدم افزود: با نطق‌ها و ادعاهایی که به درد زمان پیش از یکدست شدن حاکمیت می‌خورد و یا با تبلیغات صدا و سیما، مردم احساس نمی‌کنند وضعیت معیشتشان بهتر شده است. مردم از طریق قدرت خریدشان متوجه می‌شوند که اوضاع اقتصادی‌شان در دولت اصلاحات بهتر بود یا در دولت اصولگرایان.