معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور درباره ایجاد شهر اداری الکترونیک اعلام کرد: باید ببینیم سیاست دولت‌های بعدی چیست.

احمد بزرگیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ایجاد شهر اداری الکترونیک تصریح کرد: بنا به بند «ط» ماده ۲۹ قانون مدیریت خدمات کشوری در شهرستان‌های زیر ۷۰ هزار نفر جمعیت و همچنین در بخش‌های با جمعیت کمتر از ۳۰ هزار نفر مجتمع‌های اداری ایجاد می‌شود. وی با بیان اینکه در سایر شهرها دفاتر پیشخوان جایگزین طرح شهر اداری الکترونیک شدند، خاطرنشان کرد: این طرح در دست بررسی است و باید دید سیاست‌های دولت‌های بعدی در این راستا چیست.

بزرگیان با بیان اینکه ایجاد دو هزار دفتر پیشخوان را در سال‌جاری در نظر داریم، اظهار کرد: این دفاتر با پشتوانه تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی که توسط پست بانک پرداخت می‌شود ایجاد خواهد شد.

معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور در ادامه با اشاره به اینکه در راستای ایجاد این دفاتر سهمیه‌بندی برای استان‌ها صورت گرفته است، گفت: تاکنون ۱۸ هزار دفتر پیشخوان در کل کشور ایجاد شده که ۱۰ هزار دفتر روستایی و مابقی شهری است که دفاتر پیشخوان بخش خصوصی، پلیس +۱۰ و دفاتر خدمات الکترونیک شهر را در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه آیین‌نامه‌ها برای ادغام این دفاتر وجود دارد، افزود: اگرچه در فرآیند تبدیل این دفاتر به پیشخوان مقاومت‌هایی وجود دارد اما تفاهم‌نامه‌ها با دستگاه‌های مربوطه انجام شده است.

معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور همچنین با بیان اینکه انتقال کارمندان از پایتخت به وزارت کشور واگذار شده و آمار باید از سوی مسوولان این وزارتخانه اعلام شود، اظهار کرد: ۱۰ برنامه تحول اداری همچنان در دستگاه‌ها ادامه دارد و دولت الکترونیک از مهم‌ترین آنها است چرا که نقش مهمی در شفاف‌سازی، سلامت اداری و سرعت بخشی به ‌کارها دارد.