اعلام برنامه اقتصادی احمدی‌نژاد
دنیای‌اقتصاد- جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای به مناسبت دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، حمایت خود را از نامزدی «دکتر محمود احمدی‌نژاد» اعلام کرد. انطباق شعارها و رویکردهای «دکتراحمدی‌نژاد» با شعارها و گفتمان‌های اصیل امام و انقلاب و ویژگی‌های برجسته او نظیر عدالتخواهی، استکبارستیزی، مقابله با فساد، تلاش برای ریشه‌کنی بلای اسراف و اشرافی‌گری و... برخی از دلایل این انتخاب اعلام شده است.

حمایت جمعیت ایثارگران از احمدی‌نژاد
جمعیت ایثارگران در بیانیه انتخاباتی خود به انتقاد شدید از دولت‌های سازندگی و اصلاحات پرداخت
دنیای‌اقتصاد- جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای به مناسبت دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، حمایت خود را از نامزدی «دکتر محمود احمدی‌نژاد» اعلام کرد.
به گزارش مهر، در این بیانیه آمده است: انطباق شعارها و رویکردهای «دکتراحمدی‌نژاد» با شعارها و گفتمان‌های اصیل امام و انقلاب و ویژگی‌های برجسته او نظیر عدالتخواهی، استکبارستیزی، اعاده عزت ملی، پیگیری استقلال حقیقی، ارائه مقابله با فساد، برخورداری از روحیه مردمی، ساده‌زیستی، انس مستمر با مردم و تلاش برای ریشه‌کنی بلای اسراف و اشرافی‌گری و... برخی از دلایل این انتخاب است. جمعیت ایثارگران در تحلیل خود از اوضاع سیاسی کشور آورده است:
1 - انقلاب اسلامی‌ ایران از همان روزهای آغازین پیروزی خود با دو نوع جریان انحرافی و فتنه‌گر مواجه شد. دسته اول گروه‌های سیاسی - اجتماعی منحرفی نظیر منافقین، چپ‌های مارکسیست، التقاطی‌ها، لیبرال‌ها و سازش‌کاران بودند که هیچ‌وقت اعتقادی به مبانی نظری نظام و گفتمان انقلاب نداشتند، لذا از همان اول انقلاب مسیر خود را از مردم جدا کردند و از انقلاب و نظام فاصله گرفتند. مردم نیز بر اساس احساس تکلیف برای مواجهه با این انحرافات به صحنه آمدند و کار آنها را یکسره کردند، اما دسته دوم جریانات انحرافی پیچیده و پشت پرده‌ای بودند که با پنهان‌سازی ماهیت اصلی خود در کالبد نظام رخنه کردند و در مقاطعی سکان امور را به دست گرفتند. نگاهی به تاریخ سی ساله انقلاب اسلامی، نشان می‌دهد که با وجود تلاش‌ها و دستاوردهای ارزشمندی که دولت‌های گذشته داشته‌اند، هرگاه این کانون قدرت در داخل نظام جمهوری اسلامی به جایی رسیده است، بسیاری از ظرفیت‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجرایی کشور در مسیرهایی غیرضروری هدر رفته و موجب انحرافاتی در کارکرد دولت‌ها شده است. تا جایی که این جریان انحرافی بارها مورد عتاب و خطاب امام(ره) و بعدها مقام معظم رهبری قرار گرفت. همین جریان انحرافی بود که با دامن زدن به روحیه یاس و اختلاف افکنی و خط کشی‌های کاذب میان نیروهای انقلاب اسلامی تلاش می‌کردند تا دل دشمنان اسلام و استکبار را شاد سازند و آنها را امیدوار به تغییر مسیر انقلاب کنند.
۲ - با پایان یافتن دوران دفاع مقدس و آغاز دوره سازندگی، مردم امیدوارانه برطرف شدن ضعف‌های مدیریتی دوره قبل و تسلط شعارهای آرمانی و ارزشی ، عدالت و ساده زیستی و معنویت و در یک کلام گفتمان انقلاب اسلامی را به انتظار نشستند، اما صد افسوس که در خور ملت بزرگ، عمل نشد. برخی شخصیت‌ها و گروه‌های انحرافی مجددا در بدنه و لایه‌های مدیریتی دولت سازندگی نفوذ کرده و در صدد تصاحب قدرت سیاسی برآمدند. این احزاب منحرف و سکولارمنش با نفوذ در بدنه حاکمیت و دولت تلاش کردند در سیاست‌های راهبردی و رویکردی دولت‌ها از اصل انقلاب، انحراف ایجاد کنند و در این بین نیروهای انقلابی و معتقد به اصول به تدریج کنارگذارده شوند. عدالت اجتماعی و کاهش فاصله‌های طبقاتی و بها دادن به پیشکسوتان خون و شهادت در این دوران، کم بها داده شد. این گونه شد که با وجود تلاش‌های وسیعی که برای ترمیم خرابی‌های جنگ و رفع محرومیت‌های قبل از انقلاب در دوران سازندگی صورت گرفت، باز شدن فضا برای رانت‏خواری‌ها و زراندوزی‌ها و شکل گیری برخی طبقه ممتاز به واسطه ثروت‌های بادآورده و سوءاستفاده از فضای خصوصی‌سازی، همچنین دامن زدن به روحیه تجمل گرایی و اسراف در بین برخی مسوولان، طعم شیرین سازندگی‌ها را در کام مردم تلخ کرد. سازندگی برای برخی به جای ترجمه شدن به دوران سخت ایثار و قناعت و تلاش و پشتکار مسوولان، به دوران زراندوزی و اشرافی‌گری و تجمل پرستی معنا شد تا با تخریب بنیان‌های فکری و اصولی نظام اسلامی، برج‌های تبرج و تبعیض و ناعدالتی برپا داشته شود. بی دلیل نبود که در آن سال‌ها و حتی یک دهه پس از آن، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به دفعات به دولتمردان درباره دو خطر «اشرافی‌گری، تبعیض و زراندوزی میان مسوولان» و «شبیخون فرهنگی دشمن» هشدار دادند و خصوصا در برنامه‌های پنجساله بر آرمان‌های مغفول انقلاب پای فشردند.
3 - قدرت طلبان فتنه‌گر که در دولت سازندگی، بحران‌هایی از قبیل بدهی‌های خارجی، احتمال مصادره اموال ایران توسط کشورهای طلبکار، تورم نزدیک به 50درصدی، روحیه اشرافی گری و ریخت وپاش و شکاف طبقاتی را به‌وجود آورده بودند، وقتی متوجه سرخوردگی و تغییر رویکرد مردم شدند‏‏، با ظاهرسازی و سوءاستفاده از فضای عمومی، هویت خود را پشت ماسکی جدید مخفی ساختند. آنها با سر دادن شعارهای جدید و مردم پسند، وانمود کردند که شیوه‌ای متفاوت و مستقل از مشی دولت پیشین دارند تا از این طریق افکار عمومی را فریب داده و کانون قدرت را همچنان حفظ کنند.
هرچند دیری نپایید که با ظاهر شدن چهره‌های شاخص حزب دولت ساخته کارگزاران، لیبرال مسلک‌ها و حلقه کیان در مناصب جدید، مردم متوجه شدند که این خط انحرافی از همان سرمنشاء اولیه، آب می‌خورد گرچه این بار، با شعارها و تابلوهای جدید ظاهر شده است، سیاست‌های قبلی تداوم یافت. قدرت طلبان فتنه گر در بسترهایی که بدنه دولت‌های سازندگی و اصلاحات پدید آورده بودند زمینه را برای رشد اشرافی گری در رفتار برخی مدیران، افراطی‌گری، انحراف در راهبردها و رویکردها مناسب دیدند که در نتیجه آن عدالت اجتماعی و معنویت به عنوان مطالبه اصلی مردم روز به روز کمرنگ‌تر شد و مسائل غیرضروری در اولویت کار قرار گرفت. اوج این انحرافات در مجلس ششم با ساختارشکنی و ادعای خروج از حاکمیت نمود پیدا کرد. استعفاهای دسته‌جمعی برخی دولتمردان و مجلسیان، تحصن نمایندگان، انتشار نامه‌های وقیحانه، طرح موضوعاتی مثل حاکمیت دوگانه، مطالبات فراقانونی، تضعیف مبانی اسلام، مقدسات، اعلام پایان یافتن عصر خمینی(ره)، تضعیف مبانی قانون اساسی و ولایت مطلقه فقیه بخشی از کارنامه دشمن شادکن جریان دوم خرداد در آن روزها بود که البته همگی با عدم اقبال مردم و شکست در انتخابات بعدی مواجه شد.
4 - مردم که این انحرافات را می‌دیدند، به تدریج پی به ماهیت شوم جریان‌های انحرافی بردند و وعده‌های آنها را دروغ و خلاف مطالبات واقعی مردم و منویات مقام معظم رهبری دریافتند و به تدریج از اسفند ماه 1381 و انتخابات شوراهای دوم شهر و روستا ریل گذاری خود را تغییر داده و فرصت خدمتگذاری در شوراها، مجلس و دولت را برای اصولگرایان، که در مسیر مطالبات حقیقی آنان بودند، فراهم آوردند. از آن پس، فضای کلی کشور به حاکمیت گفتمان حقیقی انقلاب اسلامی، بازگشت و احیای اصول و ارزش‌های وضع شده از سوی امام راحل(ره)، مطالبات مقام معظم رهبری، خواسته‌های واقعی مردم مبنای کار قرار گرفت.
۵ - عدم استقبال مردم از گفتمان‌های انحرافی نشان داد که مردم دلبسته گفتمان اصیل انقلاب اسلامی به عنوان گفتمان غالب کشور هستند. شاید بر همین اساس است که در این دوره از انتخابات تمام نامزدها و اطرافیانشان با گفتمان انقلاب و امام(ره) و ارزش‌ها به صحنه آمده اند و به جای تلاش برای جذب آرا از طریق شعارهای افراطی و ساختارشکنانه، رای آوری را تنها از محل تقویت این گفتمان جست‌وجو می‌کنند. به همین دلیل است که معتقدیم اصولگرایان از همین امروز پیروز انتخابات دهم هستند؛ چرا که توانسته اند فضای کلی جامعه و گفتمان حاکم را به نفع مردم و انقلاب تغییر داده و افراطیون و جریانات انحرافی داخل ساختار حاکمیت را با همراهی مردم به حاشیه برانند. مردم امروزه در پرتو ایمان و بصیرت و تعهد به اسلام و روشنگری‌های انجام شده، افراطی گری را پس می‌زنند و هر نوع بازگشت به گفتمان‌های نادرست افراطیون ساختارشکن را بازگشت از نوع ارتجاع و انحراف از مسیر اصلی انقلاب می‌دانند.
6 - جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ضمن احترام به سایر نامزدهای انتخاباتی، برای تداوم جریان اصیل و خدمتگزار انقلاب اسلامی و با توجه به رویکرد دولت نهم و مقبولیت مردمی رییس جمهور محبوب از بین نامزدهای موجود «دکتر محمود احمدی‌نژاد» را به عنوان نامزد انتخاباتی خود معرفی می‌کند. انطباق شعارها و رویکردهای «دکتر احمدی‌نژاد» با شعارها و گفتمان‌های اصیل امام و انقلاب و ویژگی‌های برجسته او نظیر عدالتخواهی، استکبارستیزی، اعاده عزت ملی، پیگیری استقلال حقیقی، ترک انفعال در برابر غرب، شرمنده نبودن از طرح شعارهای انقلاب، دور بودن از غرب‌زدگی و گرایش‌های سکولاریستی، پایداری در موضوع هسته‌ای، جرات داشتن در ایجاد تحول و شجاعت در تصمیم‌گیری برای حل مشکلات بزرگ، ارائه مقابله با فساد، روحیه تهاجم در مقابله با زورگویان بین‌المللی، زنده‌کردن و بازسازی برخی خصوصیات جوهری انقلاب، برخورداری از روحیه مردمی، ساده زیستی، انس مستمر با مردم و تلاش برای ریشه‌کنی بلای اسراف و اشرافی‌گری و... برخی از دلایل این انتخاب است.

احمدی نژاد کاندیدای اصولگرایان
جبهه‌ پیروان خط امام و رهبری، صبح دیروز در نشست مشترکی که با دبیران استانی و اعضای شورای مرکزی خود داشت، محمود احمدی‌نژاد را به عنوان کاندیدای نهایی خود برگزید.
به گزارش ایسنا، در این نشست که بیشتر تشکل‌های ۱۴ گانه‌ جبهه‌ پیروان خط امام و رهبری حضور داشتند، اعضا به اتفاق آرا احمدی‌نژاد را به عنوان کاندیدای نهایی انتخاب کردند و حبیب‌الله عسگراولادی، دبیر کل جبهه، مطالب مطرح شده در نشست را جمع‌بندی کرد. گفتنی است، محمدرضا باهنر که یکی از مخالفان کاندیداتوری احمدی نژاد است و در جلسه‌اش با اعضای فراکسیون اصولگرایان مجلس هم توصیه کرده که از کسی حمایت نکنند هم در این جلسه به عنوان قائم‌مقام دبیر کل جبهه‌ پیروان خط امام و رهبری حضور داشته است. همچنین قرار است عسگراولادی صبح امروز در دفتر حزب موتلفه اسلامی به عنوان دبیر کل جبهه‌ پیروان خط امام و رهبری طی یک نشست مطبوعاتی به صورت رسمی کاندیدای نهایی این جبهه و آخرین مواضع آن را در ارتباط با انتخابات اعلام کند. این اما در حالی است که هنوز جامعه روحانیت مبارز از احزاب موثر اصولگرایان در مورد حمایت از احمدی نژاد به تفاهم نرسیده و کاندیداتوری احمدی نژاد در شورای مرکزی این تشکل رای نیاورده است. در همین راستا نواب‌، معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز درباره جلسه تصمیم‌گیری این تشکل در ارتباط با انتخابات خبر داده است‌: در جلسه اخیر جامعه روحانیت مبارز نام آقای میرحسین موسوی مطرح شد، ولی در مورد ایشان رای‌گیری نشد، ولی در مورد آقای احمدی‌نژاد رای گیری شد و ایشان حد نصاب آرا یعنی دو سوم آرا را به دست نیاوردند. به گفته وی، جامعه روحانیت با توجه به این موضوع تا الان در مورد انتخابات تصمیمی نگرفته است. نواب همچنین گفته است‌: آقای ناطق نوری در این جلسه حضور داشتند، ولی آقای هاشمی رفسنجانی در جلسه حضور نداشتند.
عکس: خبرگزاری فارس