دیدگاه
مدیریت هیجان به نفع سینما بود
مدیریت فعلی جشنواره فیلم فجر و بنیاد سینمایی فارابی، طی دو سال اخیر سعی در کمرنگ کردن سینمای داخلی داشته است.
علیرضا رئیسیان
مدیریت فعلی جشنواره فیلم فجر و بنیاد سینمایی فارابی، طی دو سال اخیر سعی در کمرنگ کردن سینمای داخلی داشته است. سال گذشته با دوپاره کردن جشنواره و اختصاص نیمی از آن به بخش بینالملل آمار مخاطبان جشنواره در ۵ روز اول به شدت کاهش پیدا کرد و امسال هم در سیامین سال پیروزی انقلاب اسلامی شایسته نبود، اینگونه رابطه پرنشاط مردم با سینما و جشنواره را به کمرونقی تبدیل کنیم.
طبق گفته مسوولان ارشاد، امسال ۲۰ فیلم بیشتر به تولید نرسیده و اگر سختگیریهای سال گذشته جشنواره را مدنظر داشته باشیم، فکر میکنم اگر همه فیلمها هم آماده شوند ۱۰ فیلم بیشتر برای جشنواره انتخاب نخواهند شد و با احتساب ۴۰ سیمرغ که به طور متوسط به هر فیلم، ۴ سیمرغ میرسد.
پیشنهاد میکنم با توجه به این تورم سیمرغ، هر که فرم شرکت در جشنواره را پر کرده یک سیمرغ بگیرد و هر که فیلم را به موقع به جشنواره رساند سیمرغ دیگری بگیرد و هر که هم به بخش مسابقه راه یافت دو سیمرغ بگیرد و در نهایت یک عدالت جمعی بین ۱۰ فیلم برقرار خواهد شد.
در دورههای گذشته از آذرماه جشنواره فعال میشد و در دیماه پذیرش فیلمها آغاز میشد که بعضی اوقات تا شب جشنواره هم ادامه داشت که این در دنیا بیسابقه نیست و همین روند ایجاد هیجان میکند.
این هیجان اگر مدیریت میشد به نفع سینما بود و چون نمیتواند مدیریت شود و سطح تولیدات بسیار پایین است، بنابراین بهتر دیدند بخش داخلی جشنواره را کمرنگ کنند.
ارسال نظر