نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: هرگز اشتغال با وام ایجاد نمی‌شود، بلکه باید موانع تولید برداشته شود و پروژه‌ای عمل کردن نتیجه نمی‌دهد، بلکه باید برنامه و پلان داشته باشیم. به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خوش چهره که در جمع جوانان جامعه اسلامی مهندسین سخن می‌گفت، تاکید کرد: پذیرش فضای نقد در ارتباط با طرح تحول اقتصادی باید از ناحیه دولت به فال نیک گرفته شود و اگر شعارهای اصول‌گرایی با شکست مواجه شود، نظام به ناکارآمدی متهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بین نمایندگان مجلس هفتم و هشتم با دولت نهم اختلافات اساسی وجود داشته و دارد، اظهارکرد : البته این اختلافات نه در هدف‌ها بلکه در روش‌ها و تاکتیک‌ها بوده است و شعارهای مطرح شده از سوی رییس‌جمهور جدای از اینکه به این موضوع بپردازیم که مثلا مصادره شده‌اند یا از باورهای ایشان برخواسته‌اند، که اگر از باورهای ایشان برخاسته‌اند باور‌های سطحی یا عمیق هستند، اصل و عمق آرمان‌های اصول‌گرایی بوده که مطرح شده است.

خوش چهره با اشاره به اشتغال به عنوان یک ضرورت، آن را در گرو رونق تولید دانست و تصریح کرد: هرگز اشتغال با وام ایجاد نمی‌شود، بلکه باید موانع تولید برداشته شود و پروژه‌ای عمل کردن نتیجه نمی‌دهد، بلکه باید برنامه و پلان داشته باشیم. طرح زود بازده ابزار است و نه هدف و باید بخشی از مجموعه سیاست‌ها که در قالب بسته ارائه می‌شود عملی شود، همان طور که بزرگانی مثل آقای ناطق‌نوری هم گفته‌اند و انتقادات صریحی مطرح کرده‌اند چرا که در غیر این صورت آنچنان که اتفاق افتاد تنها اثر آن بالا رفتن معوقات و با چالش‌های جدی مواجه شدن بانک‌ها بوده است.

وی با تاکید بر اینکه همچنان مدافع سرسخت شعارها و آرمان‌های مطرح شده هستیم، ادامه داد: ولی قطعا بعضی از سیاست‌های جاری کشور به این اهداف منجر نمی‌شود.

خوش چهره تاکید کرد: ارزیابی عدالت با شعار و حرف نیست بلکه شاخص دارد و مهم‌ترین شاخص آن مسکن است.

این نماینده سابق مجلس با اشاره به طرح تحول اقتصادی تصریح کرد: اولین ضرر و عیب این طرح این است که برای دولت‌های بعد الزام‌آور نیست و ثانیا خارج از برنامه و ضربتی در صدد اجرای آن هستند.

خوش چهره ادامه داد: در سال پایانی دولت فعلی هم شعار شجاعت در طرح تحول اقتصادی داده می‌شود و البته شجاعت را باید با میزان برخورداری از عقلانیت و منطق ارزیابی کرد و الا مثلا دست زدن کودکی نابالغ به سیم برق شجاعت نیست.

وی در ادامه فقدان انسجام درونی و عدم مشخص بودن جزئیات را از جمله نواقص و خلاءهای عمده طرح تحول دانست و تصریح کرد: با نگاه بدبینانه می‌توان این‌گونه نتیجه گرفت که این طرح اصلا منطق اقتصادی ندارد و دارای منطق سیاسی و تبلیغاتی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دهم است همان‌گونه که نمونه‌های آن در دوران سازندگی و اصلاحات وجود داشته است و در تحلیل بند بند آنچه به عنوان تحول اقتصادی مطرح می‌شود این نگاه بدبینانه نمود بیشتری هم پیدا می‌کند.