مدیر عامل سازمان میادین میوه‌و‌تره‌بار شهرداری تهران، گفت: هفت بازار جدید در شهر تهران افتتاح می‌شود که با این تعداد، تهران دارای ۱۱۰ میدان تره‌بار خواهد شد. به گزارش خبرنگار ما، مهندس حسین صفایی، در نشست خبری در سازمان میادین برگزار شد با اعلام این خبر و با اشاره به محل افتتاح این میادین گفت: بازار شهرک نفت در منطقه یک، بازار دیهیم منطقه ۸، بازار احمدیه منطقه ۱۴، بازار قیامدشت منطقه ۱۵، بازار امین الملک و ابوذر منطقه ۱۷ و بازار بنفشه منطقه ۲۱ بازار‌‌‌‌های جدید سازمان میادین هستند.

وی با اشاره به این که ۱۵ بازار دیگر نیز در دست احداث است، اظهار کرد: در برنامه‌ریزی صورت گرفته ۱۲ بازار از این تعداد تا بهمن ماه به بهره‌برداری می‌رسد که با افتتاح آن‌‌‌‌ها تعداد بازارهای میوه‌و‌تره‌بار تهران با تعداد نواحی شهرداری، ۱۲۲ ناحیه، برابری خواهد کرد. صفایی در ادامه گفت:

این ۱۲۲ بازار به طور مساوی در نواحی تقسیم نشده‌اند که در آینده نزدیک حداقل یک بازار در هر ناحیه ایجاد می‌شود.

مدیر‌عامل سازمان میادین میوه‌و‌تره‌بار شهرداری تهران، خاطر نشان کرد: هم اکنون برخی نواحی فاقد بازار‌‌‌‌های دائمی ‌و ساختارمند از کانکس‌‌‌‌های عرضه میوه‌و‌تره‌بار استفاده می‌‌کنند، به همین دلیل تمامی‌این کانکس‌‌‌‌ها تا‌کنون جمع‌آوری نشده و از ۱۴۷ کانکس عرضه میوه‌وتره‌بار ۴۷ مورد آن‌‌‌‌ها به دلیل ایجاد سد معبر و به وجود آوردن مشکلاتی برای شهروندان جمع آوری شده و ۱۰۰ کانکس دیگر فعال هستند. وی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان و عرضه مواد غذایی در این ماه در مورد اقدام این سازمان گفت: با همکاری وزارت بازرگانی و جهاد کشاورزی به توافق رسیده‌ایم که مواد پروتئینی در ۵۰ غرفه از بازارهای سازمان میادین عرضه شود.

صفایی با اشاره به این که میزان عرضه برخی اقلام غذایی در طول ماه رمضان افزایش خواهد یافت، افزود: علاوه بر مقادیری که طی سال از طریق بازارها عرضه می‌شود ۷۵۰ تن گوشت قرمز، ۳۶۰ تن گوشت مرغ، ۲۵۰ تن خرما، ۶۰۰ تن قند و شکر و ۲۰۰ تن زولبیا و بامیه ارائه می‌شود که قیمت آن‌‌‌‌ها پایین‌تر از بازار است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه‌و‌تره‌بار شهرداری تهران در ادامه با اشاره به بازنگری در سیاست‌‌‌‌های جاری سازمان و تعیین سه محور اساسی گفت: تصمیم بر این است که شهروندان محصولات کشاورزی را از بازارهای سطح شهر به قیمت میدان مرکزی خریداری کنند، تا به حال نرخ گذاری بر اساس قیمت تمام شده انجام می‌شد که با اجرای این تصمیم فاصله قیمت میان تولید‌کننده و مصرف‌کننده به حداقل می‌رسد.

وی با بیان این که با این کار فروشندگان متضرر خواهند شد، اظهار کرد: برای جلوگیری از این ضرر سیاست دیگرمان بر واگذاری غرفه‌‌‌‌ها به تولیدکنندگان است و اشخاص حقوقی یعنی تشکل‌‌‌‌های تولیدی محصولات کشاورزی به جای اشخاص حقیقی غرفه‌‌‌‌های میادین را در دست خواهند گرفت.

صفایی توجه به نظارت را سیاست دیگر سازمان میادین میوه‌و‌تره‌بار دانست و افزود: برای کنترل دقیق‌تر مبادلات داخل بازارها ۶۰ میدان میوه‌و‌تره‌بار به سیستم IT مجهز شده و کل مبادلات ثبت و ضبط خواهند شد.

وی با بیان اهمیت مبحث کیفیت و لزوم توجه به آن در سازمان میادین میوه‌وتره‌بار اظهار کرد: با توجه به این که ابزار قانونی این مساله به صورت کامل در اختیار ما نیست تصمیم به کنترل مواد غذایی وارد شده به بازارها گرفتیم که به دنبال آن و با تصمیم شهرداری سازمان سردخانه و کشتارگاه‌‌‌‌ها با سازمان میادین ادغام خواهند شد.

مدیر عامل سازمان میادین میوه‌و‌تره‌بار شهرداری تهران افزود: امکانات و وظایف قانونی آن سازمان وقتی که به سازمان میادین محول شود امکان کنترل کیفیت محصولات سازمان میادین را نیز فراهم می‌‌کند.

صفایی در ادامه در مورد محدودیت عرضه گوشت مرغ که به تازگی در بازارهای تحت نظارت این سامان رخ داده، گفت: قیمت مرغ در بازر عمده فروشی از کیلویی ۲۱۰۰ تومان به ۲۹۰۰ تومان افزایش یافت و ما با توجه به این که نمی‌خواستیم در بازارهای تحت پوشش به این افزایش تن دهیم، مرغ را تا کیلویی ۲۵۵۰ تومان افزایش دادیم که در این مدت اختلالی پیش آمد و به اندازه کافی گوشت مرغ در بازارها توزیع نشد، اما پیش‌بینی می‌شود که قیمت مرغ در ماه رمضان از وضعیت کنونی بهتر شده و با قیمت‌‌‌‌های مناسب‌تر از بازار عرضه شود.

وی با توجه به شیوع بیماری وبا و امکان گسترش آن به بحث نظارت و کنترل سبزیجات وارد شده به میادین اشاره کرد و گفت: یک ایستگاه سبزی پاک‌کنی در میدان مرکزی ایجاد شده است تا ۶۰ درصد ضایعات همراه سبزی‌‌‌‌ها به میادین وارد نشود.